استفاده از یو پی اس در فرودگاه|UPS مناسب فرودگاه ها

یو پی اس برای فرودگاه

یو پی اس برای فرودگاه

استفاده از یو پی اس در فرودگاه به دلیل احتیاج مداوم این مکان به انرژی برق، بسیار ضروری و حائز اهمیت است. فرودگاه یکی از مکان‌های پررفت‌وآمد است که با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات برقی به مسافران خدمات‌رسانی می‌کند.

هرگونه اختلالی در رسیدن برق به این تجهیزان، مشکلات بسیار بزرگی را به وجود خواهد آورد. به همین دلیل باید از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم برق اضطراری برای آنها استفاده کنند.

یو پی اس یکی از بهترین تکنولوژی‌های پیشرفته به شمار می‌آید که به بهترین شکل ممکن می‌تواند انرژی برق موردنیاز تجهیزات فرودگاه را در زمان قطعی برق شهری تأمین کند.

بیشتربخوانید: استابلایزر در مشهد کجا بخریم؟

این دستگاه قادر است تا به کمک باتری قوی خود، انواع بخش‌های مهم فرودگاه از جمله سرویس کنترل ترافیک هوایی، سرویس کنترل منطقه‌ای، سرویس تقرب، سرویس هشدار، سرویس کنترل فرودگاهی و… را ساپورت کند.

یکی از سؤالات مهمی که در این حوزه پیش می‌آید این است که کدام مدل از یو پی اس برای فرودگاه مناسب‌تر است؟ در ادامه این مقاله مزایای استفاده از یو پی اس برای فرودگاه و بهترین مدل آن را برای این مکان معرفی خواهیم کرد تا با اطلاعات کامل‌تری خرید خود را انجام دهید.

تأثیر برق در روند کار فرودگاه

فرودگاه یکی از مهم‌ترین مکان‌های هر کشور به‌حساب می‌آید که برای خدمت‌رسانی به مسافران، از تجهیزات و سیستم‌های برقی زیادی استفاده می‌کند.

بیشتربخوانید: استفاده از یو پی اس برای سیستم های مخابراتی

یو پی اس برای فرودگاه ها

در تمام بخش‌های فرودگاه، این تجهیزات وجود دارند و به‌نوعی کارهای مسافران و یا تأمین امنیت آنها را بر عهده دارند. هرگونه اختلالی در فعالیت این تجهیزات؛ خسارت‌های جانی و مالی را به همراه خواهد داشت.

درصورتی‌که برق شهری قطع شود؛ فرودگاه باید از سیستم پشتیبانی استفاده کند و برق موردنیاز این تجهیزات را فراهم کند. حساسیت بالای این تجهیزات باعث شده که مدیران و مسئولان فرودگاه، همواره به دنبال بهترین سیستم برق اضطراری باشند.

چون قطعی برق حتی برای یک ثانیه، می‌تواند مشکلات بزرگی را قسمت‌های مختلف فرودگاه از جمله برج مراقبت، سالن انتظار و… به وجود بیاورد.

مزایای استفاده از یو پی اس در فرودگاه‌ها

یو پی اس یکی از بهترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های موجود در زمینه برق اضطراری است. این دستگاه به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های خاصی که دارد؛ مزایای بسیار خوبی را برای وسایل و تجهیزات الکترونیکی به همراه دارد.

بهترین و اصلی‌ترین مزایای استفاده از یو پی اس در فرودگاه، برق‌رسانی به تجهیزات بخش‌های مختلف آن در زمان قطعی برق شهری است. این دستگاه دارای باتری‌های قوی و یک سیستم انتقال برق بسیار سریع است.

زمانی که برق شهری قطع می‌شود؛ در کمترین زمان ممکن برق ذخیره شده در باتری را به تجهیزات برقی می‌رساند تا بدون هیچ وقفه‌ای همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

بیشتربخوانید: استابلایزر برای ماینرها کجا بخریم؟

یکی دیگر از مزیت‌های فوق‌العاده عالی دستگاه یو پی اس برای تجهیزات فرودگاه، محافظت از آنها در برابر عوامل مخربی مانند نوسان برق است. تجهیزات برقی معمولاً در برابر نوسانات برق دچار مشکل می‌شوند.

ازآنجایی‌که تجهیزات به‌کاررفته در فرودگاه بسیار حساس هستند؛ نباید در معرض این نوسانات قار بگیرند. دستگاه یو پی اس به دیل طراحی و ساختار خاصی که دارد؛ به‌راحتی این نوسانات را کنترل کرده و مانع از خرابی این تجهیزات و وسایل برقی می‌شود.

بهترین یو پی اس برای فرودگاه ها

بیشتربخوانید: یو پی اس برای کولرگازی کدام مناسب است؟

یو پی اس مناسب برای فرودگاه‌ها

دستگاه‌های یو پی اس در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین دلیل خریداران معمولاً در هنگام خرید نمی‌دانند که کدام مدل از این دستگاه برای تجهیزات آنها مناسب‌تر است.

یکی از مشخصه‌های مهم فرودگاه این است که تجهیزات آن به سرور متصل بوده و دائماً در حال ارسال و دریافت اطلاعات هستند. همین امر باعث شده که این تجهیزات از حساسیت بالایی برخوردار باشند.

همان‌طور که می‌دانید؛ برای تجهیزات الکترونیکی حساس که به سرور متصل هستند؛ از یو پی اس آنلاین سری G11 و KR11  استفاده می‌شود. این مدل از UPS دارای زمان سوئیچینگ صفر ثانیه است. یعنی بدون اتلاف حتی یک‌صدم ثانیه، برق را از باتری به وسایل و تجهیزات فرودگاه می‌رساند.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید خریداران به آن توجه کنند؛ میزان توان باتری یو پی اس است. این توان بر اساس نیاز وسایل و تجهیزات برقی فرودگاه تعیین می‌شوند. هرچه تعداد وسایل و مصرف آنها بیشتر باشد؛ طبیعتاً باید توان باتری هم بیشتر باشد؛ اما معمولاً باتری 6KVA الی 10KVA برای این تجهیزات مناسب است.

بیشتربخوانید: یو پی اس برای خودپردازها 

سخن نهایی

فرودگاه یکی از مراکز بسیار مهم و کاربردی است که روزانه به مسافران بسیار زیادی خدمت‌رسانی می‌کند. تمامی تجهیزات الکترونیکی این مرکز، برای اینکه به‌خوبی کار مسافران را انجام دهند؛ باید به طور مداوم به برق وصل باشند.

به همین دلیل وجود سیستم تأمین برق اضطراری در فرودگاه اهمیت بسیار زیادی دارد.به همین خاطر بیراه نیست اگر بگوییم بهترین کاربرد یو پی اس برای فرودگاه ها است.

دستگاه یو پی اس بهترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی برای تأمین برق در مواقع اضطراری است. در این مقاله اهمیت و مزایای استفاده از یو پی اس در فرودگاه را مورد بررسی قرار دادیم و بهترین و مناسب‌ترین مدل آن را برای این مکان معرفی کردیم. اگر همچنان درباره استفاده از یو پی اس در فرودگاه سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه