یوپی‌اس برای کولرگازی چقدر مهم است؟

یوپی‌اس برای کولرگازی

یوپی‌اس برای کولرگازی

یوپی‌اس برای کولرگازی از آن دسته موضوعات بسیار مهمی است که بسیار موردبحث قرار می‌گیرد. امروزه کولرهای گازی یکی از مهم‌ترین وسیله‌های خانگی هستند که در فصل گرما و سرما کاربرد دارند.

اما در صورت قطع جریان برق شهری، افراد نمی‌توانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند. همین امر باعث شده که بیشتر منازل و شرکت‌ها از دستگاه یوپی‌اس برای تأمین برق اضطراری کولرگازی استفاده کنند.

اما بهتر است به این نکته دقت کنید که استفاده از یوپی‌اس برای کولرگازی شرایط خاص خود را دارد. شما باید اطلاعات کاملی درباره این موضوع داشته باشید تا خرید خوب و رضایت‌بخشی انجام دهید.

در این مقاله به طور کامل یوپی‌اس برای کولرگازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و شما را در خرید این دستگاه کاربردی کمک می‌کنیم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

آیا دستگاه یوپی‌اس برای کولرگازی مناسب است؟

دستگاه‌های یوپی‌اس بیشتر برای وسایل برقی ضروری استفاده می‌شود. بسیاری از افراد کولرگازی را یک وسیله ضروری حساب نمی‌کنند. اگر این افراد به دلیل قطعی برق چند ساعتی نتوانند از آن استفاده کنند؛ هیچ مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.

اما در بعضی از مناطق کشور ایران دمای هوا به‌شدت بالا و پایین می‌رود. به همین دلیل نمی‌توانند حتی چند دقیقه بدون کولر یا بخاری زندگی کنند.

کولر گازی‌های قدیمی فاقد اینورتر هستند و برای روشن شدن نیاز به جریان بالایی دارند. یعنی در لحظه استارت باید جریان بالایی به کولر برسد و بعد از اینکه فعالیت آن ثابت شد؛ این جریان پایین می‌آید. جریان راه اندازی کولر گازی 4تا 6 برابر جریان معمولی آن است.

همچنین سوئیچینگ مدام هنگام کارکرد کولر باعث فشار به مدار بو پی اس میشود. شما باید به‌خاطر چند لحظه ابتدایی، یوپی‌اسی را خریداری کنید که توان بالایی داشته باشد. انجام این کار اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل بیشتر افراد حاضر نیستند این هزینه را بپردازند.

اما کولرهای گازی مدل جدید دارای اینورتر هستند. اینورتر یک مدار بسیار کاربردی است که جدیداً روی کولرهای گازی می‌گذارند تا استارت اولیه دستگاه کنترل‌شده‌تر انجام شود. وجود اینورتر باعث شده که کولرگازی برای استارت و شروع فعالیت، نیازی به جریان بالا نداشته باشد.

پس اگر می‌خواهید از یوپی‌اس برای کولرگازی خود استفاده کنید؛ حتماً باید مجهز به اینورتر باشد. تا هزینه کمتری مصرف کنید و میزان مصرف برق کاهش چشمگیری پیدا کند.

یوپی‌اس برای کولرگازی

راهنمای خرید یوپی‌اس کولرگازی

اگر قصد دارید حتماً کولرگازی خود را به یوپی‌اس وصل کنید. باید به نکات مهمی توجه کنید. از مهم‌ترین این نکات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدل دستگاه یوپی‌اس

همان‌طور که اطلاع دارید؛ دستگاه‌های یوپی‌اس در مدل‌های مختلفی از جمله یوپی‌اس آنلاین، لاین اینتراکتیو سینوسی و آفلاین یا شبه سینوسی تولید می‌شوند. هرکدام از این دستگاه‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارند. همین امر باعث شده که در مکان‌های مختلفی از آنها استفاده کنند.

میزان توان دستگاه یوپی‌اس

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید؛ توان دستگاه یوپی‌اس است. شما باید توان کولرگازی را شناسایی کنید. اگر می‌خواهید کولرگازی را به یوپی‌اس وصل کنید؛ باید دارای اینورتر باشد. حال برای انتخاب یوپی‌اس، باید سراغ دستگاهی بروید که حداقل توان مصرفی آن 2 برابر توان مصرفی کولر متصل به آن باشد.

انجام این کار باعث می‌شود که دستگاه یوپی‌اس هنگام استارت کمپرسور کولر به محدوده اضافه بار وارد نشود.

میزان زمان پشتیبانی یوپی‌اس

مدت‌زمان پشتیبانی دستگاه یوپی‌اس یکی از مسائل بسیار مهم است. بعد از قطعی برق شهری، دستگاه‌ها مدت‌زمان مشخصی را به پشتیبانی از وسایل برقی می‌پردازند. این مدت‌زمان در دستگاه‌های یوپی‌اس متفاوت است. شما باید باتوجه‌به مدت‌زمان قطعی برق  یوپی‌اس کولرگازی را انتخاب کنید.

انتخاب باتری مناسب برای یوپی‌اس

انتخاب باتری مناسب،  یکی از شرط‌های اساسی عملکرد صحیح یوپی‌اس است. در برخی از موارد یوپی‌اس باید توان بالایی را تحمل کند. در این مواقع، باتری‌های داخلی نمی‌توانند پاسخگو باشند. پس برای اینکه یوپی‌اس عملکرد بهتری داشته باشد؛ باید از یو پی اس های اکسترنال (باتری‌ خارجی) استفاده شود.

یوپی‌اس برای کولرگازی

شکل موج خروجی یوپی‌اس

یوپی‌اس‌ها دارای سه نوع شکل موج از جمله مربعی، سینوسی و شبه سینوسی هستند. برای خرید یوپی‌اس کولرگازی باید به شکل موج دستگاه توجه زیادی کرد. چون هرکدام از آنها مناسب وسیله خاصی هستند. کسانی که می‌خواهند برای کولرگازی خود یوپی‌اس تهیه کنند؛ باید شکل موج دستگاه سینوسی باشد.

سخن نهایی

کولرهای گازی یکی از وسایل بسیار مهم و کاربردی داخل منازل هستند که افراد در انواع فصل‌های گرم و سرد به قابلیت‌های آنها نیاز دارند. به طور کلی با توجه به موارد ذکر شده استفاده از یو پی اس برای کولر گازی توصیه نمیشود و مناسبترین وسیله برای تامین برق در زمان قطعی برای آن استفاده از ژنراتور(موتور برق) است.

در این مقاله به طور کامل موضوع یوپی‌اس برای کولرگازی را مورد بررسی قرار دادیم اگر درباره آن سوالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

اینجا کلیک کنید.

 

باسط رستمی
ارسال دیدگاه