کدام یو پی اس برای خودپرداز مناسب است؟| UPS مناسب خودپرداز

کدام یو پی اس برای خودپرداز

یو پی اس برای خودپرداز

کدام یو پی اس برای خودپرداز یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین دستگاه‌ها است تا در زمان قطعی برق شهری، انرژی موردنیاز برای ادامه فعالیت آن را فراهم کند.استفاده از یو پی اس در بانک و قسمت های مختلف آن به یک ضرورت اجتناب نپذیر تبدیل شده است.

امروزه دستگاه‌های ATM از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌هایی هستند که مردم جامعه با آن سروکار داشته و کارهای بانکی خود را با استفاده از آن‌ها انجام می‌دهند. در صورتی برق شهری قطع شود و دسترسی مردم به این دستگاه‌ها از بین برود؛ قطعاً افراد زیادی با مشکل مواجه شده و نخواهند توانست کارهای خود را انجام دهند. پس برای اینکه دستگاه‌های خودپرداز به طور مداوم کار کنند؛ باید از دستگاه یو پی اس برای پشتیبانی از آن استفاده کرد.

در این مطلب به طور کامل یو پی اس برای خودپرداز را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که برای خودپرداز کدام نوع یو پی اس را خریداری کنید.

یو پی اس برای خودپردازها

اهمیت استفاده از یو پی اس برای خودپرداز

بسیاری از افراد با این سؤال مواجه می‌شوند که چرا باید برای خودپردازها دستگاه یو پی اس خریداری شود؟ در جواب این دسته از افراد باید گفت که دستگاه‌های خودپرداز از آن دسته مواردی هستند که به‌تنهایی بسیاری از کارهای افراد را انجام می‌دهد.

به همین دلیل باید همیشه در دسترس مردم باشند. مخصوصاً مردم مناطق دورافتاده که شهر یا روستا آنها فاقد بانک است. دستگاه یو پی اس می‌تواند به بهترین شکل این امکان را فراهم کند تا در زمان قطعی برق، همچنان دستگاه‌های ATM در دسترس مردم قرار بگیرند.

اهمیت دیگری که استفاده از دستگاه یو پی اس برای خودپردازها دارد؛ این است که امنیت آنها را در برابر عواملی مانند نوسانات برق محافظت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید؛ دستگاه خودپرداز بسیار گران است و اگر در اثر عوامل مختلفی آسیب ببیند؛ قطعاً تعمیر آن هزینه سنگینی به همراه خواهد داشت. دستگاه یو پی اس به دلیل ساختار و خصوصیاتی که دارد؛ به بهترین شکل امنیت خودپردازها را تأمین می‌کند.

معرفی انواع یو پی اس برای خودپردازها

تنوع بالای یو پی اس‌ها باعث شده که خریداران این دستگاه نتوانند مدل مناسب برای دستگاه‌های خودپرداز را خریداری کنند. به همین دلیل یکی از سؤالات پرتکرار آنها در حوزه خرید یو پی اس این است که کدام یو پی اس برای خودپرداز و ATM بانک کارایی بهتری دارد؟

همان‌طور که می‌دانید؛ یو پی اس‌ها به سه دسته آفلاین، آنلاین و لاین اینتراکتیو تقسیم می‌شوند. خصوصیات و ویژگی‌های مختلف آنها باعث شده که از آنها برای وسایل مختلفی استفاده شود. باتوجه‌به ساختار و مشخصاتی که دستگاه خودپرداز دارد؛ یو پی اس لاین اینتراکتیو سینوسی سری K بهترین گزینه به‌حساب می‌آید.

ازآنجایی‌که دستگاه ATM زمان بک‌آپ زیادی می‌خواهد و یو پی اس آفلاین نمی‌تواند این مدت را برای آن فراهم کند؛ پس نمی‌توان از آن برای دستگاه خودپرداز استفاده کرد. همچنین یو پی اس‌های آنلاین به دلیل قیمت بالایی که دارند؛ استفاده از آنها برای خودپرداز به‌صرفه نیست.کدام یو پی اس برای خودپرداز

راهنمای خرید ups مناسب خودپرداز بانک

در هنگام خرید یو پی اس خودپرداز مناسب بانک، باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید. یکی از این نکات بسیار مهم، توان مصرفی و مدت ‌زمان ذخیره یو پی اس خودپرداز است.

همان‌طور که گفتیم؛ یو پی اس مناسب خودپرداز لاین اینتراکتیو سینوسی است. توان این دستگاه باید در حد 1kva یا 2kva باشد. همچنین مدت‌زمان برق‌رسانی یو پی اس بستگی به مقدار بک‌آپی است که مشتری لازم دارد. هرچه این میزان بیشتر باشد؛ باید باتری قوی‌تری برای آن تهیه شود.

نکته دیگری که باید در هنگام خرید به آن توجه شود؛ نوع و مدل یو ی اس است. همان‌طور که گفتیم؛ بهترین مدل یو پی اس برای دستگاه ATM، یو پی اس لاین اینتراکتیو سینوسی سری K  است. برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین نوع این دستگاه و دریافت مشاوره از متخصصین این حوزه، می‌توانید به سایت آلفا یو پی اس (Alphaups.net) مراجعه کنید.

برق مصرفی دستگاه یو پی اس

معمولاً مصرف دستگاه‌های خودپرداز بالا نیست.  این دستگاه‌ها دوبرابر مصرف یک رایانه یعنی  500 الی 800 وات مصرف می‌کنند. به‌طورکلی هرچه دستگاه خودپرداز جدیدتر باشد؛ میزان مصرف آن کمتر است.

سخن نهایی

خودپردازها یکی از وسایل بسیار مهم و پرکاربرد در جامعه امروزی هستند. به همین دلیل باید آنها را به دستگاه یو پی اس مجهز کرد تا در زمان قطعی تجهیزات برق، همچنان در دسترس افراد جامعه باشند. در این مطلب به طور کامل یو پی اس برای خودپرداز را مورد بررسی قرار دادیم و بهترین نوع یو پی اس برای این دستگاه‌ها را معرفی کردیم.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه