یو پی اس برای سرور لازم است!| خرید و قیمت یو پس اس اتاق سرور

یو پی اس سرور

یو پی اس برای سرور

یو پی اس برای سرور یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین دستگاه‌هایی است که حتماً برای محافظت از داده‌های سرور باید خریداری شود تا در زمان قطعی برق همچنان سرور در دسترس باشد.

قطعی برق یکی از مشکلاتی است که همواره افراد در تمام شهرهای ابران با آن روبرو هستند. در بسیاری از مواقع این قطعی برق خسارت‌هایی را به تجهیزات وارد کرده و کار افراد و سازمان‌های مختلف را با مشکل مواجه می‌کند. دستگاه یو پی اس بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای رفع این‌گونه مشکلات است.

سرورها از آن دسته مواردی هستند که تمام سازمان‌ها و مراکز مختلف از آنها استفاده می‌کنند. این سرورها در صورت قطعی برق ازکارافتاده و سازمان‌ها و مراکز را با مشکلات بزرگی مواجه می‌کند. پس باید حتماً برای پشتیبانی از سرورها در هنگام قطعی برق، از دستگاه یو پی اس استفاده کرد. اما سؤال اینجاست که کدام نوع از یو پی اس برای سرورها مناسب است؟

در این مقاله به طور کامل یو پی اس برای سرور را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای پشتیبانی از اطلاعات و داده‌ها خریداری کنید.

یو پی اس برای سرور

استفاده از یو پی اس برای سرور

همان‌طور که گفتیم؛ در زمان قطعی برق، سرورها از دسترس خارج شده و به اطلاعات و داده‌ها آسیب وارد می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، باید دستگاه یو پی اس را برای سرورها تهیه کرد تا در زمان قطعی برق، انرژی لازم برای ادامه کار آنها را فراهم کند.

به‌طورکلی یو پی اس‌ها به سه دسته آفلاین، آنلاین و لاین اینتراکتیو تقسیم می‌شوند؛ اما سؤال اینجاست که کدام‌یک از این یو پی اس‌ها گزینه بهتری برای سرور به شمار می‌آید؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که یو پی اس‌ها را از هم جدا می‌کند؛ مدت‌زمان سوئیچینگ است. یعنی هنگامی که برق قطع می‌شود؛ مدت‌زمانی طول می‌کشد تا برق از باتری به سرور برسد. هرچه این مدت‌زمان کمتر باشد؛ برای سرور گزینه بهتری به‌حساب می‌آید.

یو پی ‌اس‌های آفلاین به دلیل اینکه زمان سوئیچینگ بالایی دارند؛ برای سرورها گزینه خوبی به شمار نمی‌آیند و اصلاً نباید از آنها استفاده کرد. مدت‌زمان سوئیچینگ در یوپی‌اس لایو اینتراکتیو حدود 4 الی 6 میلی‌ثانیه است که این مقدار هم باعث ایجاد مشکل برای سرور می‌کند. پس بهتر است که گزینه یو پی اس لایو اینتراکتیو را فراموش کرد.

یو پی اس سرور | ups سرور

اما دراین‌بین یو پی اس آفلاین به دلیل اینکه زمان سوئیچینگ آن صفر ثانیه است؛ بهترین و مناسب‌ترین مدل یو پی اس سرورها به شمار می‌آید.

چگونه UPS مناسب برای سرور شبکه IT خود را انتخاب کنید؟

طبق توضیحاتی که ارائه کردیم؛ برای سرور خود حتماً باید یو پی اس آنلاین خریداری کنید؛ اما اینکه چه مدلی خریداری کنید؛ بستگی به انتظار شما از بک‌آپ یو پی اس دارد.

اگر مقدار زمان مورد انتظار شما از دستگاه یو پی اس فقط در حد زمانی است که اطلاعات و داده خود را ذخیره کنید؛ یو پس اس‌های باتری داخلی گزینه بسیار مناسبی هستند. اما اگر بک‌آپ طولانی‌مدت بخواهید؛ باید از یو پی اس اکسترنال استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که در انتخاب یو پی اس باید توان آن را در نظر بگیرید.

یو پی اس‌ها در توان‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین دلیل توان یو پی اس خریداری شده باید متناسب با سرور باشد تا در زمان برق‌رسانی به سرور کم نیاورد. از جمله بهترین مدل‌های یو پی اس برای سرورها، می‌توان به یو پی اس سری G یا KR در توان‌های 1KVA الی 10KVA اشاره کرد.

برای سرورها که مصرف‌کننده تک‌فاز هستند؛ حتماً باید از یو پی اس تک‌فاز استفاده شود. البته در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی که سرور بسیار قوی بوده و حجم دیتای آن‌ها بسیار بالا است؛ باید از یو پی اس سه‌فاز به تک‌فاز استفاده کنند. یو پی اس‌های سری G یا 31 (سه به تک) بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای سرورهای قوی به‌حساب می‌آیند.

یو پی اس بر ای سرور

خرید یو پی اس برای سرورها

همان‌طور که گفتیم، بهترین یو پی اس برای سرورهای تک‌فاز، سری G یا KR و بهترین مدل برای سرورهای قوی، سری G یا 31 (سه به تک) هستند. اما سؤال اینجاست که این مدل از یو پی اس‌ها را در کجا خریداری کنیم؟

خرید یو پی اس برای سرور یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. امروزه سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که شما باید خرید خود را از بهترین و معتبرترین آنها انجام دهید. سایت آلفا یو پی اس یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌هایی است که در زمینه فروش یو پی اس کار می‌کند. با مراجعه به این سایت (alphaups.net)  می‌توانید انواع مدل‌های مناسب یو پی اس برای سرور را خریداری کنید.

سخن نهایی

دستگاه یو پی اس بهترین و مناسب‌ترین دستگاه برای پشتیبانی از سرور در زمان قطعی برق است. در این مقاله به طور کامل یو پی اس برای سرور را مورد بررسی قرار داده و بهترین و مناسب‌ترین مدل‌های این دستگاه را برای سرورها معرفی ریدم. همچنین در نهایت شما را با بهترین و معتبرترین سایت برای خرید یو پی اس آشنا کردیم. اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره یو پی اس برای سرور سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

باسط رستمی
ارسال دیدگاه