یو پی اس برای پارکینگ‌ ها|راهنمای UPS کرکره برقی و پارکینگ

کاربرد یو پی اس درب پارکینگ

یو پی اس برای پارکینگ‌ ها

یو پی اس بری پارکینگ‌ ها یک وسیله بسیار ضروری و مهم است. به همین دلیل بیشتر افراد برای پارکینگ‌های خود اقدام به خریداری آن می‌کنند.

امروزه پارکینگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری به شمار می‌آیند. از آنجایی‌که درب آنها برقی است؛ با قطع‌شدن برق شهری دیگر نمی‌توان از آنها استفاده کرد. پس افراد برای اینکه از این مشکل خلاص شوند؛ باید راه‌حل مناسبی برای آن پیدا کنند.

استفاده از دستگاه یو پی اس، یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های ممکن است. این دستگاه به دلیل خصوصیات و ساختار بسیار مناسبی که دارد؛ در زمانی که برق شهری وصل است؛ انرژی را در باتری خود ذخیره کرده تا در مواقع ضروری آن را به درب پارکینگ‌ها برساند.

یکی از دغدغه خریداران دستگاه یو پی اس این است که مناسب‌ترین مدل یو پی اس برای پارکینگ‌ها کدام است؟ در این مطلب به طور کامل UPS برای پارکینگ را مورد بررسی قرار داده و مناسب‌ترین مدل را معرفی خواهیم کرد.

یو پی اس برای کرکره برقی و پارکینگ

انواع موتور کرکره برقی

موتورهای کرکره برقی و درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند. هرکدام از این موتورها به دلیل ساختار خاصی که دارند؛ در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند.

به‌طورکلی کرکره‌های برقی بر اساس نوع موتور به دودسته ساید و توبلار تقسیم می‌شوند. معمولاً برای مکان‌هایی که تردد کمتر است و کرکره‌ها یا درب‌های اتوماتیک به‌دفعات کمتری باز و بسته می‌شود؛ از کرکره برقی با موتور توبلار استفاده می‌شود. اما برعکس، در جاهایی که عبور و مرور بسیار زیاد است و درب اتوماتیک باید به تعداد دفعات بسیار زیادی باز و بسته شود؛ از کرکره برقی با موتور ساید استفاده می‌شود.

کسانی که قصد خرید یو پی اس برای درب اتوماتیک را دارند؛ ابتدا باید از نوع موتور درب خود مطمئن شوند و سپس بر اساس نوع آن، اقدام به خریداری کنند.

طرز استفاده از برق اضطراری جک پارکینگ یا کرکره برقی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که طرز استفاده از برق اضطراری جک پارکینگ یا کرکره برقی سخت و پیچیده است؛ اما تصور کاملاً اشتباه است. کسانی که از دستگاه یو پی اس به‌عنوان برق اضطراری استفاده می‌کنند؛ کافی است دستگاه موردنیاز خود را خریداری کرده و آن را نصب کنند. این دستگاه کاملاً به‌صورت اتوماتیک برق را در باتری خود ذخیره کرده و در هنگام قطعی برق به موتور درب‌های پارکینگ می‌رساند.

کاربرد یو پی اس درب پارکینگ

یو پی اس‌ها در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام بر اساس ویژگی‌های خاصی که دارند؛ برای وسایل خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته لازم به ذکر است که تفاوت مدل‌های مختلف یو پی اس باعث نمی‌شود که کاربرد اصلی خود را از دست بدهند. تمامی مدل‌های ساخته شده وظیفه برق‌رسانی به وسایل الکتریکی در مواقع اضطراری را دارند.

کاربرد یو پی اس درب پارکینگ

یو پی اس پارکینگ هم از این قاعده مستثنی نیست و در هنگام قطعی برق، می‌تواند انرژی موردنیاز خود برای ادامه فعالیت را از باتری دستگاه بگیرد. استفاده از این دستگاه مزیت‌های بسیار عالی به همراه دارد که یکی از این مزیت‌ها همین برق‌رسانی به موتور پارکینگ‌ها در مواقع ضروری است.

البته لازم است بدانید که مزایای استفاده از یو پی اس در پارکینگ ها تنها برق‌رسانی در مواقع ضروری نیست. این دستگاه توانایی محافظت از جک‌های برقی درب پارکینگ در برابر نوسانات برق و اختلالات شبکه را دارد.

یو پی اس جک درب پارکینگ

یکی از دغدغه‌های بسیار مهم خریداران یو پی اس این است که مناسب‌ترین مدل یو پی اس برای پارکینگ‌ها و کرکره‌ برقی‌ها کدام است. خریداران یو پی اس باید توجه کنند که انتخاب نوع یو پی اس باید بر اساس نوع موتور پارکینگ یا درب‌های اتوماتیک صورت بگیرد.

به‌طورکلی درب پارکینگ‌ها یا کرکره برقی‌ها دو نوع موتور دارند. موتور DC به دلیل توان کمی که دارد؛ بیشتر در درب‌های شیشه‌ای مغازه‌ها و پاساژها مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این نوع از درب‌ها، یو پی اس آفلاین سری D گزینه مناسبی است.

اما اگر موتور جک درب پارکینگ یا کرکره برقی از نوع AC باشد؛ حتماً باید شکل موج سینوسی به آن وارد شود. پس باید به‌جای یو پی اس آفلاین، از یو پی اس لاین اینتراکتیو سینوسی سری K استفاده کرد. ازآنجایی‌که توان جک‌های درب پارکینگ کم است، توان 1KVA برای یو پی اس پارکینگ بسیار مناسب است.

کاربرد یو پی اس درب پارکینگ

قیمت یو پی اس درب پارکینگ

خرید یو پی اس درب پارکینگ و قیمت آن، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که خریداران قبل از اقدام برای خرید یو پی اس، به آن توجه می‌کنند. این افراد باید بدانند که قیمت یو پی اس تحت‌تأثیر عوامل مختلفی مانند نوسانات ارز قرار می‌گیرد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.

برای اطلاع دقیق از قیمت یو پی اس پارکینگ، بهتر است به سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر مانند آلفا یو پی اس مراجعه کنند. آلفا یو پی اس یکی از شرکت‌های معتبر است که همواره قیمت انواع یو پی اس‌ها را در سایت خود قرار می‌دهد تا مشتریان با اطلاعات دقیق‌تری دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنند. همچنین لازم به ذکر است که با مراجعه به سایت آلفا یو پی اس، می‌توانید برترین برندهای یو پی اس برای پارکینگ را مشاهده کنید مناسب‌ترین آنها را خریداری کنید.

سخن نهایی

درب‌های پارکینگ و کرکره‌های برقی از جمله موارد بسیار مهم و کاربردی هستند که با انرژی برق کارکرده و هرگز نباید برق‌رسانی به آنها قطع شود. اما همان‌طور که می‌دانید؛ قطعی برق شهری در همه‌جا وجود دارد و برای جلوگیری از بسته‌شدن درهای پارکینگ، باید یک منبع برق اضطراری برای آنها تهیه کرد.

دستگاه یو پی اس بهترین گزینه برای این‌گونه مواقع است. در این مطلب به طور کامل یو پی اس برای پارکینگ‌ها و کرکره برقی‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین مدل را معرفی کردیم.

 

باسط رستمی
ارسال دیدگاه