یو پی اس مناسب برای دستگاه آنالایز گاز خون| ups دستگاه های اتو آنالایزر

یو پی اس برای دستگاه آنالایز گاز خون

یو پی اس برای دستگاه آنالایز گاز خون

یو پی اس برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی،  یکی از موضوعات بسیار مهم است که همواره خریداران با آن روبرو بوده و به دنبال بهترین و مناسب‌ترین جواب برای آن هستند.

قطعی برق برای مراکز درمانی یک مشکل بزرگ به شمار می‌آید. این اتفاق علاوه بر اینکه عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ به‌احتمال بسیار زیاد آسیب‌های جدی هم به قطعات دستگاه‌ها وارد می‌کند. ازآنجایی‌که این دستگاه‌ها بسیار گران‌قیمت هستند؛ مدیران بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها باید به کمک دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند یو پی اس، از ایجاد مشکل برای آنها جلوگیری کنند.

دستگاه آنالایز گاز خون یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و کاربردی است که برای کارکردن مداوم، باید به دستگاه یو پی اس مجهز شود. اما سؤال اینجاست که کدام نوع از مدل‌های دستگاه یو پی اس برای این وسیله مناسب‌تر است؟

در این مطلب به طور کامل بهترین و مناسب‌ترین نوع یو پی اس برای دستگاه آنالایز گاز خون و سایر تجهیزات بیمارستانی را معرفی خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتری برای خرید آنها اقدام کنید.

معرفی دستگاه آنالیز گاز خون

همان‌طور که می‌دانید؛ در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها انواع دستگاه‌های کاربردی و مهم وجود دارند که با انرژی برق کارکرده و اطلاعات حیاتی و مهمی را درباره سلامتی انسان‌ها نمایش می‌دهند. دستگاه آنالایز گاز خون یکی از این دستگاه‌ها است که قیمت بالای آن مدیران آزمایشگاه را ملزم می‌کند که امنیت آن را به طور کامل تأمین کنند.

سال 1957 بود که آنالایزورهای گاز خون اختراع شد و از آن زمان تحول عظیمی در علم پزشکی ایجاد کردند. در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها از این دستگاه برای اندازه‌گیری فشار اکسیژن، دی‌اکسیدکربن، منو اکسید کربن و نیتروژن در خون استفاده می‌شود. این دستگاه اطلاعات مهمی درباره میزان اکسیژن خون و تعادل ph آن در اختیار پزشک قرار می‌دهد تا بر اساس آن بیمار را درمان کند.

دستگاه آنالایز گاز خون علاوه بر ph خون، پارامترهای دیگری مانند مقدار اکسیژن نامحلول در خون، میزان دی‌اکسیدکربن حل نشده در خون و… را تعیین می‌کند.

یو پی اس برای تجهیزات پزشکی

در بازار انواع دستگاه یو پی اس یافت می‌شود که هرکدام دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی هستند. تنوع بالای دستگاه‌ها و ساختار متفاوت آنها نسبت به هم، باعث شده که از آنها در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که تجهیزات پزشکی از جمله وسایل الکتریکی حساس به شمار می‌آیند؛ حتماً باید برای پشتیبانی از آنها، یو پی اس آنلاین خریداری کرد.

یکی از تفاوت‌های مهم دستگاه‌های یو پی اس در این است که زمان سوئیچینگ متفاوتی دارند. برای مثال؛ یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو سینوسی، 4 تا 6 میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا برق باتری را به وسایل الکتریکی برساند؛ اما این زمان در یو پی اس آنلاین، صفر ثانیه است.

بیشتربخوانید: استفاده از یو پی اس برای پارکینگ و کرکره برقی 

به‌طورکلی هرچه زمان سوئیچینگ یو پی اس کمتر باشد؛ برای تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی گزینه مناسب‌تری است؛ بنابراین یو پی اس آنلاین با زمان سوئیچینگ صفر ثانیه، بهترین گزینه برای تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی است.

یو پی اس تجهیزات پزشکی

لازم به ذکر است که یو پی اس‌های آنلاین در مدل‌ها و توان‌های مختلفی تولید می‌شوند. پس کسانی که قصد خرید دستگاه یو پی اس برای آنالایزور گاز خون و سایر تجهیزات پزشکی را دارند؛ باید یو پی اس آنلاین سری G و KR با توان‌های 1KVA الی 10KVA را خریداری کنند.

یو پی اس باتری داخلی برای تجهیزات بیمارستان

بسیاری از بیمارستان‌ها از ژنراتور مرکزی برای پشتیبانی از تجهیزات الکتریکی استفاده می‌کنند؛ اما این ژنراتور، حدود 30 ثانیه الی 2 دقیقه طول می‌کشد تا برق موردنیاز را به تجهیزات بیمارستان برساند. مدیریت بیمارستان برای جبران این زمان، معمولاً از یو پی اس باتری داخلی استفاده می‌کنند.

بیشتربخوانید: استفاده از یو پی اس برای پکیج و رادیاتور

یو پی اس باتری داخلی هزینه کمی دارد و مدت بک‌آپ آن کوتاه است. از این یو پی اس‌ها فقط تا زمانی استفاده می‌کنند که برق ژنراتور وارد مدار شود.

یو پی اس آزمایشگاهی برای تجهیزات آزمایشگاه

همان‌طور که گفتیم؛ یو پی اس تجهیزات پزشکی باید آنلاین بوده و در توان‌های 1KVA الی 10KVA تهیه شود؛ اما این نوع یو پی اس برای دستگاه‌های تک‌فاز مانند دستگاه اکسیژن ساز، سل کانتر، اسپکتروفتومتر، لایزاریدر و… مناسب هستند.

اگر بخواهید از دستگاه یو پی اس برای تجهیزات بزرگ و سه‌فاز مانند: ام‌آرآی (MRI) سی تی‌اسکن، رادیولوژی و… استفاده کنید؛ باید به فکر استفاده از دستگاه‌های یو پی اس سه‌فاز و ترانس بیس باشند. معمولا توان این یو پی اس‌ها باید از 80KVA به بالا باشد تا جوابگوی این تجهیزات سنگین باشد.

بیشتربخوانید: بهترین یو پی اس خانگی

استفاده از یو پی اس در آزمایشگاه‌ها، بستگی به مدیریت آنجا دارد. بعضی از آزمایشگاه‌ها از یو پی اس مرکزی استفاده می‌کنند؛ اما بعضی دیگر از آنها، یو پی اس بخش رسپشن یا پذیرش را از بخش تجهیزات جدا می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید؛ بخش رسپشن فقط تعدادی کامپیوتر و سیستم عادی دارد؛ پس با استفاده از یو پی اس لاین اینتراکتیو سینوسی هم می‌توان آنها را پشتیبانی کرد. این دسته از آزمایشگاه‌ها فقط برای بخش تجهیزات از یو پی اس آنلاین استفاده می‌کنند. البته لازم به ذکر است که آزمایشگاه‌های بزرگ که برق سه‌فاز دارند؛ باید از یو پی اس‌های سه‌فاز به تک‌فاز یا یو پی اس‌های سه‌فاز به سه‌فاز استفاده کنند.

سخن نهایی

دستگاه آنالایزر گاز خون یکی از مهم‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که در صورت قطعی برق، امکان ادامه فعالیت ندارد. به همین دلیل باید همانند سایر تجهیزات بیمارستان به دستگاه یو پی اس مجهز شود. این دستگاه انرژی برق را در باتری خود ذخیره می‌کند تا در مواقع ضروری به تجهیزات پزشکی مانند آنالایزور گاز خون برساند.

در این مطلب به طور کامل یو پی اس مناسب برای تجهیزات بیمارستان و آزمایشگاه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات کامل‌تری برای خرید آنها اقدام کنید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه