راهکار یوپی اس برای سیستم های پزشکی چیست؟

یوپی اس برای سیستم های پزشکی

یوپی اس برای سیستم های پزشکی

یو پی اس دارای کاربرد فروان برای حفاظت از تجهیزات پزشکی  در مقابل انواع نوسانات می باشد که به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:

  • سونوگرافی:

سونوگرافی روش تصویربرداری امواج صوتی با فركانس بالا كه برای گوش انسان قابل شنیدن نیستند،می باشد.

در این روش امواج صوتی به بدن تابانده می شود و پس از برخورد با بافت های بدن، بازتابیده شده و امواج بازتابش شده توسط دستگاه سونو مجدد دریافت گردیده و توسط كامپیوتر به تصویر تبدیل شده و روی مانیتور دستگاه نمایش داده می شوند.در این دستگاه كیفیت تصویر ارائه شده بسیارحائز اهمیت می باشد.

با توجه به اینكه وضعیت برق ورودی در عملكرد دستگاه بسیار تاثیرگذار می باشد می بایست جهت انتخاب یوپی اس برای این دستگاه دقت كافی لحاظ گردد، زیرا با تغییر درجه پروب دستگاه جهت سونو در عمق بافتهای بدن ممكن است نویزهای خاصی روی مانیتور دستگاه ظاهر شود و این نویزها روی كیفیت تصویر تاثیر می گذارد.

جهت تضمین صحت عملکرد این دستگاه پزشكی در مقابل نوسانات و اختلالات برق شهر ، یوپی اس های با تكنولوژی Double Conversion  معرفی می گردد.

 

  • تجهیزات آزمایشگاهی :

امروزه پیشرفت تكنولوژی باعث پیشرفت شگرفی در زمینه دستگاههای تشخیص پزشكی و آزمایشگاهی شده است، به طوریكه دقت كار این وسایل افزایش یافته و نقش اساسی را در كار تشخیصی ایفا می نمایند.

عملكرد صحیح تجهیزات آزمایشگاهی ارتباط مستقیمی با كیفیت برق ورودی دارد تضمین این كیفیت فقط و فقط با قراردادن یوپی اس با تكنولوژی ساخت مناسب بدست می آید.

با وجود گستردگی تجهیزات آزمایشگاهی در زیر گزیده ای از دستگاههای معروف آزمایشگاهی جهت نیاز به یوپی اس معرفی می گردند:

سل كانتر- الایزاریدر- انكوباتور- اسپكتروفتومتر- كروماتوگرافی ، – HPLC – GC

یوپی اس برای سیستم های پزشکی

  • تجهیزات اتاق عمل:

اتاق عمل یكی از مهم ترین و اساسی ترین قسمت های بیمارستان می باشد.عملكرد تجهیزات استفاده شده در این اتاق مستقیما با جان انسان ها ارتباط دارد.نا مناسب بودن وضعیت برق و كوچكترین وقفه زمانی در برق می تواند روی عملكرد تجهیزات تاثیر بگذارد و عامل مرگ فرد یا افرادی گردد.

یكی از تجهیزات بسیارضروری و حساس در این اتاق یوپی اس می باشد.

با توجه به اینكه اتاق عمل های تخصصی جهت عمل قسمتهای مختلف بدن انسان وجود دارد دستگاههای تخصصی استفاده شده در این اتاقها متفاوت می باشند، ولی به طوركلی تمامی اتاقهای عمل مجهز به ونتیلاتور،الكتروشوك،دستگاه بیهوشی،ساكشن،چراغ سیالیتیك،دستگاه اكسیژن ساز،كوتر،پمپ سرنگ و پمپ سرم می باشند.

  • یونیت دندانپزشكی :

یونیت دندانپزشكی دستگاهی است كه بوسیله جریان برق،جریان مایعات یا هوا برای راه اندازی تعدادی از وسایل و دستگاههای دندانپزشكی استفاده می شود.

هر یونیت به طور كلی از چهار قسمت 1-صندلی،2-جعبه باكس و تابلیت،3-چراغ،4-كراشور(لیوان پركن،دستشویی و ساكشن) تشكیل می شود و این مجموعه شامل حداقل یك دستگاه كمپرسور می باشد.

با توجه به وجود نوسانات در سیستم برق كشور و احتمال آسیب رساندن به دستگاهها و جلوگیری از اتلاف وقت پزشك و بیمار به جهت عدم وجود برق جهت ادامه كار، این دستگاه می بایست به یوپی اس مجهز گردد.

اینجا کلیک کنید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه