بهترین یوپی‌اس های بازار با بهترین کیفیت و قیمت 1401

بهترین یوپی‌اس

بهترین یوپی‌اس

انتخاب بهترین یوپی‌اس، از آن دسته مسائل بسیار مهم است که امروزه برای بیشتر افراد یک دغدغه بزرگ به‌حساب می‌آید. کسانی که برای محافظت از وسایل برقی خود و تأمین انرژی موردنیاز آنها در هنگام قطعی برق از یوپی‌اس استفاده می‌کنند؛ همواره به دنبال این هستند که بهترین و کاربردی‌ترین دستگاه را انتخاب کنند.

اما بهتر است بدانید که انتخاب بهترین یوپی‌اس کار بسیار سختی است. چون برندهای بسیار مختلفی در سراسر جهان در حال ساخت این دستگاه فوق‌العاده کاربردی هستند.

در بازار ایران هم طبیعتاً یوپی‌اس‌های مختلفی با انواع برندهای مختلف وجود دارند که افراد علاقه‌مند می‌توانند آنها را خریداری کنند. اما سؤال اینجاست که کدام‌یک از این دستگاه‌ها عملکرد و کارایی بهتری دارد؟

در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که بهترین یوپی‌اس معیارهای خاصی دارد. برای اینکه بتوانید بهترین نوع این دستگاه را خریداری کنید؛ باید به این معیارها توجه کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین یوپی‌اس را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین یوپی‌اس

انواع برندهای یوپی‌اس

امروزه برندهای بسیار معتبری در حال ساخت دستگاه‌های یوپی‌اس هستند. از جمله بهترین و معروف‌ترین برندها می‌توان به برند بوری، ریللو، پاورترونیکس، جی تک ایتالیا، برند ای تون و ای‌پی‌سی آمریکا، آاگ آلمان، ای بی بی سوئیس و… اشاره کرد.
اما به دلیل شرایط کشور ایران و تحریم‌های مختلف، واردکردن این برندها بسیار سخت شده است. اگر هم این برندها را در داخل بازار ایران مشاهده کردید؛ قیمت بسیار بالایی دارد یا به‌احتمال زیاد برند فیک آن وارد شده است.

امروزه در داخل بازار ایران یوپی‌اس‌های ساخت کشور چین، شرکت کی استار، شرکت کی هووا و شرکت ایست وجود دارند. تمام این یوپی‌اس‌ها از خصوصیات و ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. اما انتخاب بهترین یوپی‌اس از میان آنها کار دشواری است.

همان‌طور که گفتیم؛ برای انتخاب بهترین یوپی‌اس باید معیارهای آن را مورد بررسی قرار دهیم.

معیارهای بهترین یوپی‌اس

برای انتخاب بهترین دستگاه یوپی‌اس، باید یک سری معیارها را در نظر بگیرید. اگر یوپی‌اس مدنظر شما این معیارها را داشته باشد؛ می‌توان گفت که یکی از بهترین‌ یوپی‌اس‌های بازار را انتخاب کرده‌اید. از جمله مهم‌ترین این معیارها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیفیت بالای قطعات

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیارهایی که برای انتخاب بهترین یوپی‌اس باید به آن توجه کنید؛ قطعات دستگاه موردنظر است. این قطعات باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. توجه کنید که هرچه قطعات این دستگاه باکیفیت‌تر باشند؛ مدت بیشتری می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

طراحی اصولی دستگاه

یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب بهترین یوپی‌اس، طراحی اصولی دستگاه است. برای خریداران یوپی‌اس بسیار مهم است که در هنگام خرابی قطعات آن، بتوان به‌راحتی آنها را تعمیر کرد. اگر قطعات و بردهای دستگاه قابل تعمیر نباشد؛ با پیش‌آمدن کوچک‌ترین مشکل برای دستگاه، باید آن را دور بیندازند و یک دستگاه جدید خریداری کنند.

پس باید دستگاه یوپی‌اس به نحوی طراحی شده باشد که بتوان قطعات و بردهای آن را تعمیر کرد.

بهترین یوپی‌اس

توان دستگاه یوپی‌اس

توان دستگاه یوپی‌اس از آن دسته معیارهایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد. روی تمام دستگاه‌های یوپی‌اس، توان آن نوشته شده است. دستگاه یوپی‌اس موردنظر شما باید دقیقاً همان توان درج شده را داشته باشد. به‌عنوان‌مثال اگر روی دستگاه یوپی‌اس، توان 2kva درج شده است؛ باید در هنگام فعالیت و در زیر بار، همان اندازه توان داشته باشد.

نسبت جریان شارژ یوپی‌اس به باتری

هرکدام از دستگاه‌های یوپی‌اس دارای باتری و شارژر خاص خود هستند. این دو مورد باید باهم تناسب خوبی داشته باشند. یعنی باتری دستگاه نباید در زیر شارژر یوپی‌اس کم بیاورد. این امر باعث می‌شود که طول عمر باتری خیلی زود کاهش پیدا کند.

قابلیت آسان تعویض باتری‌ها

باتری‌های دستگاه یوپی‌اس دارای عمر محدودی هستند. البته این مدت معمولاً چند سالی طول می‌کشد. اما بالاخره یک روز باید باتری‌ها را تعویض کرد. پس یوپی‌اس شما باید قابلیت تعویض آسان باتری را داشته باشد.

شرایط نگهداری بهترین یوپی‌اس

توجه به معیارهایی که ذکر کردیم؛ باعث می‌شود که دستگاه یوپی‌اس شما برای مدتی طولانی کار کند. اما برای اینکه طول عمر این دستگاه بیشتر شود؛ باید به نکته دیگری هم توجه کنید. آگاهی از شرایط نگهداری یوپی‌اس باعث می‌شود که سال‌ها از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

اگر دستگاه یوپی‌اس در یک محیط آلوده قرار بگیرد خیلی زود دچار مشکل می‌شود. مکان‌هایی  که گردوخاک دارد یا کلینیک‌هایی که پرزهای مو به تعداد فراوان در هوا معلق هستند؛ از جمله مکان‌های آلوده به‌حساب می‌آیند. این عوامل باعث می‌شوند که مدارات یوپی‌اس کثیف شوند.

اگر از دستگاه یوپی‌اس در این مکان‌ها استفاده می‌کنید؛ بهتر است هرچند وقت یکبار آنها را سرویس دوره‌ای و یا بادگیری کنید. رعایت این موارد باعث می‌شود که دستگاه یوپی‌اس برای مدتی طولانی کار کند.

البته مواردی مانند؛ صاعقه، دو فاز شدن نول، تماس با آب، ضربه و سقوط یوپی‌اس ممکن است برای هر دستگاهی حتی بهترین یوپی‌اس هم پیش بیاید و آن را با مشکل مواجه کند.

بهترین یوپی‌اس

سخن نهایی

بیشتر افرادی که قصد خریداری دستگاه یوپی‌اس را دارند؛ به دنبال بهترین برند آن می‌گردند. اما باتوجه‌به برندهای بسیار معتبری که در سراسر جهان وجود دارند؛ انتخاب بهترین یوپی‌اس بسیار مشکل است.

بهتر است بدانید که بهترین یوپی‌اس‌ها معیارهای مشخصی دارند که شما در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. اگر یوپی‌اس موردنظر شما این معیارها را داشته باشد؛ می‌توان گفت که یکی از بهترین دستگاه‌ها را انتخاب کرده‌اید.

در این مقاله به طور کامل بهترین یوپی‌اس و معیارهای آن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر درباره این معیارها سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اینجا کلیک کنید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه