بهترین یوپی‌اس خانگی

بهترین یوپی‌اس خانگی

بهترین یوپی‌اس خانگی کدام است؟

آیا از تمام یوپی‌اس‌ها می‌توان برای وسایل منزل استفاده کرد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که بیشتر افراد به دنبال جواب آنها هستند. دستگاه‌های یوپی‌اس از آن دسته اختراعات بسیار مهم و کاربردی است که افراد به کمک آن بسیاری از مشکلات خود را حل کرده‌اند.

دستگاه‌های یوپی‌اس به هنگام قطعی برق شهری، انرژی لازم برای ادامه فعالیت وسایل برقی را فراهم می‌کند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند. هرکدام از این مدل‌ها از خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند.

کسانی که قصد دارند برای محافظت از وسایل برقی منزل خود از یوپی‌اس‌ها استفاده کنند؛ باید بهترین یوپی‌اس برای منزل را بشناسند. در این مقاله به طور کامل بهترین یوپی‌اس خانگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با خیال راحت و اطلاعات جامع، برای خریداری آن اقدام کنید.

بهترین یوپی‌اس خانگی

وظایف یوپی‌اس خانگی چیست؟

امروزه قیمت وسایل الکتریکی بسیار زیاد است. در طرف مقابل نویزها و نوسانات برق شهری بعد از مدتی به آنها آسیب خواهد رساند. به همین دلیل افراد برای محافظت از وسایل الکتریکی خانه و دسترسی به آنها در هنگام قطعی برق، باید از یوپی‌اس استفاده کنند.

دستگاه یوپی‌اس با استفاده از خصوصیات و قابلیت‌هایی که دارد؛ نویزها و نوسانات برق شهری را کنترل کرده و از وسایل برقی در برابر آنها محافظت می‌کند. یوپی‌اس‌های خانگی برق شهری را در باتری خود ذخیره می‌کنند و در مواقع ضروری به وسایل الکتریکی می‌رسانند. اکنون این سؤال پیش می‌آید که وسایل منزل به چه نوع یوپی‌اسی احتیاج دارند؟

یوپی‌اس‌های مناسب برای وسایل الکتریکی منزل

همان‌طور که می‌دانید؛ دستگاه‌های یوپی‌اس در سه مدل آنلاین، لاین اینتراکتیو سینوسی و آفلاین (شبه سینوسی) تولید می‌شوند. هرکدام از این یوپی‌اس‌ها کاربرد خاص خود را دارند. برای لوازم‌خانگی می‌توان از یوپی‌اس آنلاین استفاده کرد اما هزینه آن بسیار بالا است.

از آن جایی که وسایل خانگی در دسته لوازم غیرحساس قرار می‌گیرند؛ لازم نیست از یوپی‌اس آنلاین استفاده کنید. چون یوپی‌اس آنلاین مختص لوازم الکتریکی حساس است.

برای لوازم الکتریکی غیرحساس مانند تلویزیون، یخچال، پکیج و… بهتر است از یوپی‌اس لاین اینتراکتیو سینوسی استفاده کنید. استفاده از این مدل یوپی‌اس برای لوازم ‌خانگی، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد؛ و از آنها در برابر نوسانات، نویزها و قطعی برق محافظت می‌کند.

در بعضی از مواقع افراد ممکن است برای وسایل صوتی و تصویری منزل از یوپی‌اس آفلاین یا شبه سینوسی استفاده کنند. انجام این کار منعی ندارد. چون این مدل از یوپی‌اس‌ها هم می‌توانند از لوازم صوتی و تصویری محافظت کنند. اما توجه کنید که بسیاری از لوازم مدل جدید؛ بهتر است که خروجی سینوسی را دریافت کنند.

از آن جایی که یوپی‌اس آفلاین خروجی سینوسی ندارد؛ برای لوازم مدل جدید توصیه نمی‌شود. یوپی‌اس لاین اینتراکتیو خروجی سینوسی دارد و بهتر می‌تواند از آنها محافظت کند.

اگر برای پکیج منزل خود قصد دارید از یوپی‌اس استفاده کنید؛ باید از یوپی‌اس لاین اینتراکتیو سینوسی استفاده کنید. چون پکیج دارای یک موتور AC است و این نوع موتورها باید حتماً شکل موج سینوسی به خود بگیرند. اگر بخواهید از یوپی‌اس آفلاین استفاده کنید؛ پکیج کار نخواهد کرد.

همچنین لازم از بدانید که برای ماشین لباسشویی اصلاً نباید از یوپی‌اس استفاده کنید. نوع بار لباسشویی سلفی است به همین دلیل توصیه نمی‌شود که آنها را به دستگاه یوپی‌اس وصل کنید.

راهنمای خرید بهترین یوپی‌اس خانگی

برای خرید بهترین یوپی‌اس خانگی حتماً باید به چند مورد مهم و حیاتی توجه کنید تا بتوانید خرید خوب و رضایت‌بخشی انجام دهید. این موارد عبارت‌اند از:

توان یوپی‌اس‌های خانگی

یوپی‌اس‌های خانگی توان کمتری دارند. به همین دلیل از قیمت کمتری هم برخوردار هستند. معمولاً بهترین یوپی‌اس برای منزل در توان 1kva، 2kva و 3kva تولید می‌شوند.

مدت‌زمان بک‌آپ یوپی‌اس خانگی

مدت‌زمان بک‌آپ یعنی بعد از قطع شدن برق، یوپی‌اس تا چه مدتی به وسایل الکتریکی برق‌رسانی کنید. این مدت‌زمان برای افراد و دستگاه‌های مختلف فرق می‌کند. برای مثال، کسانی که از سیستم کامپیوتر استفاده می‌کنند؛ همین که سیستم آنها خاموش نشود و اطلاعات آنها از بین نرود کفایت می‌کند.

اما بعضی از منازل دارای سیستم ایمنی هستند و یوپی‌اس خانگی باید مدت‌زمان طولانی عمل برق‌رسانی را انجام دهد. افراد بر اساس نیاز خود می‌توانند یوپی‌اس‌های مختلفی را تهیه کنند.

مثلاً یک یوپی‌اس 2000 ولت آمپر، برای یک‌خانه 70 متری کاملاً ایده آل است. این یوپی‌اس می‌تواند حدود 3 ساعت (بسته به آمپر باتری)  قطعی برق را جبران کند.

بار مصرفی یوپی‌اس خانگی

بار، مربوط به تعداد و مصرف دستگاه‌هایی است که به یوپی‌اس وصل می‌شوند. اگر می‌خواهید دستگاه‌های زیادی را به یوپی‌اس وصل کنید؛ حتماً باید یوپی‌اس را خریداری کنید که ظرفیت توانی بالایی داشته باشد.

بهترین یوپی‌اس خانگی

سخن نهایی

لوازم الکتریکی خانگی قیمت بالایی دارند. افراد برای اینکه از آنها محافظت کنند و در زمان قطعی برق شهری به آنها دسترسی داشته باشند؛ از دستگاه‌های یوپی‌اس استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و باید بهترین و مناسب‌ترین آنها انتخاب شود.

در این مقاله به طور کامل بهترین یوپی‌اس خانگی را مورد بررسی قرار دادیم تا با آگاهی بیشتری دستگاه موردنظر خود را خریداری کنید.

اگر بعد از مطالعه این مطلب همچنان درمورد بهترین یوپی‌اس خانگی سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه