6 نکته استابلایزر موتوربرق| استابلایزر برای موتوربرق لازم است؟

استابلایزر برای موتور برق

استابلایزر موتور برق

استابلایزر برای موتور برق یکی از موضوعات بسیار مهمی است که دارندگان موتوربرق یا ژنراتور، اهمیت بسیار زیادی به آن می‌دهند.

قطعی برق شهری یکی از مشکلاتی است که همواره افراد با آن مواجه می‌شوند. موتوربرق و ژنراتور از آن دسته وسایلی هستند که برای رفع این مشکل استفاده می‌شوند. اما بهتر است بدانید که حتی این وسایل هم ممکن است مشکلاتی را برای وسایل برقی به وجود آورده و صدماتی را به آنها وارد کنند.

کسانی که به وسایل خود اهمیت زیادی می‌دهند؛ همواره به دنبال وسایلی هستند که از این صدمات جلوگیری کنند. استابلایزر به‌عنوان یکی از وسایل و تکنولوژی‌های مهم در زمینه محافظت از وسایل الکتریکی، یکی از گزینه‌ها برای رفع این صدمات است. اما سؤال اینجاست که آیا استابلایزر برای موتوربرق کارایی لازم را دارد؟

در ادامه این مقاله، استابلایزر موتوربرق را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بیشتر از پیش با این دستگاه و تأثیر آن بر موتوربرق آشنا شوید. همچنین در نهایت به شما خواهیم گفت که استابلایزر موتور برق را از کجا تهیه کنید؟

استابلایزر

استابلایزر چیست؟

استابلایزر یک دستگاه پیشرفته است که وظیفه کنترل نوسانات برق را بر عهده دارد. استابلایزر (ترانس یا تثبیت‌کننده ولتاژ) در مسیر جریان برق قرار گرفته و پرش‌های ناگهانی و نوسانات برق 220v (برق شهری) و برق سه‌فاز را برطرف می‌کند. این دستگاه دارای یک سیستم میکروپروسسور است که ولتاژ ورودی را اندازه گرفته و برای تصحیح آن اقدام می‌کند.در چیکاد به سفارش آلفا یو پی اس در مورد استابلایزر چیست؟ مفصل نوشته ایم.

بیشتربخوانید: استابلایز چه تفاوتی با محافظ برق دارد؟

نکاتی در مورد معایب موتوربرق

موتوربرق یا ژنراتور وسیله‌ای است که در هنگام قطعی برق وظیفه برق‌رسانی را بر عهده دارد. ژنراتورها در دو نوع سه‌فاز و تک‌فاز دسته‌بندی می‌شوند که هرکدام از آنها در توان‌های مختلفی تولید می‌شوند.

برق تولیدی موتوربرق یا ژنراتور دارای معایب خاصی است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به نوسان فرکانس و وجود نویز اشاره کرد. وجود چنین معایبی کاملاً اجتناب‌ناپذیر است. چون این معایب به‌خاطر ماهیت ژنراتور است و حتی اگر به‌روزترین مدل را هم خریداری کنید؛ با این مشکلات مواجه خواهید شد.

استابلایزر موتوربرق

تأثیر استابلایزر بر رفع معایب موتوربرق

وجود نویز و یا نوسان فرکانس در موتوربرق باعث خرابی دستگاه‌های الکتریکی می‌شود. بسیاری از افراد به این نتیجه می‌رسند که برای برطرف‌کردن این مشکلات، از دستگاه استابلایزر استفاده کنند. اما آیا واقعاً استابلایزر توان برطرف‌کردن این مشکلات را دارد؟ قطعاً خیر، دستگاه استابلایزر به‌وسیله فیلتری که دارد؛ تا حدی اختلالات شبکه را می‌گیرد؛ اما به‌طورکلی فقط توانایی کنترل نوسانات ولتاژ را دارد و در کنترل نویز و تغییر فرکانس نقش خاصی ندارد.

همچنین لازم است بدانید که افراد می‌توانند استابلایزر تک‌فاز و حتی سه‌فاز را در بین ژنراتور و مصرف‌کننده ببندید؛ اما بعضی از استابلایزرهای رله‌ای تک‌فاز، با تغییر فرکانس نمی‌توانند کار کنند چه برسد به اینکه از مصرف‌کننده محافظت کنند.

معمولاً افراد برای رفع نویز و تغییر فرکانس باید از دستگاه ‌یوپی‌اس آنلاین دابل کانورژن استفاده کنند. این دستگاه قادر خواهد بود که نویزها و تغییرات فرکانس را به‌خوبی کنترل کند.

مناسب‌ترین استابلایزر برای موتور برق

همان‌طور که گفتیم؛ استابلایزر فقط توانایی کنترل نوسانات ولتاژ را دارد و روی کنترل نویز و فرکانس نمی‌تواند نقشی اساسی ایفا کند. بااین‌وجود اگر می‌خواهید با خرید استابلایزر تنها نوسانات ولتاژ را کنترل کنید و یک سری از اختلالات جزئی را برطرف کنید؛ استابلایزر سروو موتوری گزینه مناسبی است.

استابلایزر موتور برق را از کجا تهیه کنیم؟

بسیاری از افراد برای کنترل نوسانات ولتاژ و برطرف‌کردن اختلالات جزئی موتوربرق، استفاده از استابلایزر را انتخاب می‌کنند. این افراد معمولاً با این سؤال مواجه می‌شوند که استابلایزر موتوربرق را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت آلفا یوپی‌اس یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌هایی است که در حوزه فروش استابلایزر کار می‌کند. این شرکت انواع استابلایزرها را در مدل‌های مختلفی روی سایت خود (alphaups.net) قرار داده که می‌توانید با مراجعه به آن، استابلایزر مناسب خود را خریداری کنید.

سخن نهایی

معمولاً بیشتر افراد در هنگام قطعی برق شهری برای دسترسی به انرژی برق، از موتوربرق یا ژنراتور استفاده می‌کنند. برقی که موتوربرق یا ژنراتور تأمین می‌کند؛ معمولاً دارای نویز و یا تغییر فرکانس است. همین امر باعث می‌شود که صدماتی به وسایل الکتریکی وارد شود.

معمولاً بسیاری از افراد برای جلوگیری از این صدمات ترجیح می‌دهند از دستگاه استابلایزر استفاده کنند. در این مقاله به این سؤال پاسخ دادیم که آیا استابلایزر برای موتوربرق گزینه مناسبی است یا خیر؟ اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره استابلایزر موتور برق سؤالی دارید؛ از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه