استابلایزر برای یخچال | بهترین استابلایزر و ترانس برای یخچال و فریزر

استابلایزر برای یخچال | بهترین استابلایزر و ترانس برای یخچال و فریزر

استابلایزر برای یخچال

استابلایزر برای یخچال یک وسیله کاملاً ضروری است تا به کمک آن از واردشدن صدمه به قطعات آن جلوگیری شود. امروزه قیمت یخچال‌ها و فریزرها بسیار بالا رفته و به‌سختی می‌توان قطعات این وسایل را در بازار پیدا کرد. به همین دلیل افراد سعی می‌کنند با انجام روش‌های مختلف از یخچال خود نگهداری کنند تا از واردشدن آسیب به آن جلوگیری کنند.

همان‌طور که می‌دانید؛ برق شهری دارای نوسانات ولتاژ است. همین امر باعث شده که وسایل الکتریکی در معرض خطر قرار بگیرند. ازآنجایی‌که یخچال یکی از وسایل حساس است و با نوسانات ولتاژ برق دچار آسیب می‌شود؛ بیشتر افراد از محافظ یخچال استفاده می‌کنند.

با اینکه در بیشتر خانه‌ها از محافظ یخچال استفاده می‌شود؛ اما همچنان یخچال‌ها با آسیب مواجه شده و هزینه‌های زیادی را روی دست افراد می‌گذارند. کسانی که می‌خواهند به طور صددرصد از یخچال و وسایل الکتریکی خانه مراقبت کنند؛ باید از استابلایزر استفاده کنند.

استابلایزر یا تثبیت‌کننده ولتاژ برق، به‌خوبی می‌تواند نوسانات ولتاژ برق شهری را کنترل کند و مانع از آسیب‌دیدن قطعات یخچال شود. در این مقاله به طور کامل استابلایزر برای یخچال و فریزر را مورد بررسی قرار خواهیم داد و مناسب‌ترین مدل را به شما معرفی خواهیم کرد.اگر می خواهید تفاوت محافظ برق با استابلایزر را بدانید ما در آلفا یو پی اس در مورد آن مفصل صحبت کرده ایم.

استابلایزر برای یخچال | بهترین استابلایزر و ترانس برای یخچال و فریزر

انواع راه‌های محافظت از یخچال

همان‌طور که گفتیم؛ محافظت از یخچال بسیار مهم و حائز اهمیت است. یعنی قبل از راه‌اندازی یخچال، ابتدا باید به فکر یک وسیله محافظتی برای آن بود تا مجبور به تعمیر و یا تعویض آن نشوید.

امروزه راه‌های مختلفی برای حفاظت از یخچال وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آنها استفاده از محافظ یخچال است. اما سؤال اینجاست که آیا محافظ یخچال تأثیری در حفاظت از یخچال دارد؟

محافظ یخچال قطعاً در امر محافظت نقشی کلیدی را ایفا می‌کند؛ اما این محافظت به‌گونه‌ای نیست که افراد خیالشان از بابت امنیت وسیله خود راحت باشد. محافظ یخچال فقط در بازه‌های بالا یخچال و یا فریزر را خاموش می‌کند. این وسیله تأثیری در کنترل ولتاژ برق نخواهد داشت.

افراد برای اینکه خیالشان به طور صددرصد از امنیت یخچال راحت شود؛ باید از وسیله مطمئن‌تری مانند استابلایزر استفاده کنند. این وسیله توانایی این را دارد که ولتاژ برق را به بهترین شکل کنترل کند. هنگامی که ولتاژ از حد معمول بالاتر برود؛ استابلایزر آن را پایین آورده و هنگامی که پایین برود؛ آن را بالا می‌آورد.

بیشتربخوانید: تعمیرات استابلایزر و یو پی اس 

مزیت‌های استفاده از ترانس یا استابلایزر برای یخچال

استابلایزر یا همان ترانس مخصوص یخچال و فریزر، مزیت‌های بسیار خوبی به همراه دارد. به همین دلیل است که آمار خرید آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. از جمله مهم‌ترین و برجسته‌ترین مزایای استفاده از ترانس برای یخچال و فریزر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از استابلایزر برای یخچال، خرابی و آسیب‌دیدگی یخچال و فریزر را به‌شدت کاهش می‌دهد.
  • نویزهای موجود در جریان برق که برای وسایل الکتریکی مشکل ایجاد می‌کند را تا حد زیادی کم می‌کند.
  • برای یخچال و فریزر، یک منبع تغذیه ثابت ایجاد می‌کند.
  • صاعقه و رعدوبرق یکی دیگر از عوامل خطرناک برای یخچال و سایر وسایل الکتریکی است که استابلایزر به‌خوبی این خطر را دفع می‌کند.
  • در برابر اضافه‌بار و گرمای بیش از حد، مقاومت بالایی نشان داده و به‌خوبی عکس‌العمل نشان می‌دهد.
  • با کاهش مصرف برق، در میزان هزینه‌های صرفه‌جویی خواهد کرد.

استابلایزر برای یخچال

انواع استابلایزرهای یخچال و فریزر

استابلایزرها انواع مختلفی دارند که افراد می‌توانند بر اساس شرایط و وسیله برقی خود آنها را خریداری کنند. هرکدام از این استابلایزرها در توان‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ به همین دلیل ابتدا باید نوع وسیله برقی را مشخص کرد و سپس برای خرید آنها اقدام کرد. به‌طورکلی ترانس یخچال فریزر و سایدبای‌ساید را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم‌بندی کرد.

  • استابلایزر رله‌ای برای یخچال
  • استابلایزر سروو موتوری برای یخچال
  • استابلایزر هوشمند یخچال و فریزر

هرکدام از این استابلایزرها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای یخچال و فریزر بسیار مناسب هستند؛ اما باید مدلی را انتخاب کنید که بیشتر از همه برای یخچال مناسب‌تر است.

مناسب‌ترین مدل استبلایزر برای یخچال و فریزر

همان‌طور که گفتیم؛ استابلایزرها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند و هرکدام در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. مدل‌هایی که در زیر معرفی می‌کنیم؛ بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای یخچال و فریزر هستند.

  • استابلایزر فاراتل سری دی جی پاور 40 (Digi power 40) با توان 2kva
  • استابلایزر دیفندر با توان‌های 5kva، 3kva یا 5kva

استابلایزر یخچال و فریزر را از کجا تهیه کنیم؟

کسانی که تصمیم به خرید استابلایزر برای یخچال و فریزر می‌گیرند؛ معمولاً به دنبال بهترین و معتبرترین سایت می‌گردند. سایت آلفا یوپی‌اس (alphaups.net) یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌هایی است که در زمینه فروش استابلایزر و یوپی‌اس سابقه زیادی دارد.

کسانی که می‌خواهد برای یخچال و وسایل آشپزخانه خود استابلایزر تهیه کنند؛ کافی است که به این سایت مراجعه کنند تا انواع مدل‌های استابلایزر را به همراه قیمت آنها مشاهده کنند.

سخن نهایی

یخچال و فریزر یکی از وسایل مهم و ضروری خانه‌ها به‌حساب می‌آید که قیمت بالای آن باعث می‌شود افراد در مراقبت آن نهایت تلاش خود را به کار بگیرند. استفاده از استابلایزر یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از یخچال در برابر نوسانات ولتاژ برق است.

در این مطلب به طور کامل استابلایزر برای یخچال و فریزر را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با این دستگاه و کار آیی آن آشنا شوید. همچنین در نهایت مناسب‌ترین استابلایزر را برای یخچال معرفی کردیم تا با خرید آن به‌خوبی از یخچال و وسایل الکتریکی آشپزخانه مراقبت کنید. اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره استابلایزر یا ترانس مخصوص یخچال و فریزر سؤالی دارید؛ از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه