یو پی اس برای آسانسور| خرید انواع یو پی اس آسانسور با بهترین قیمت

یو پی اس برای آسانسور

یو پی اس برای آسانسور

یو پی اس برای آسانسور یک دستگاه بسیار ضروری و مفید است که معمولاً افراد زیادی برای مجتمع‌های مسکونی و تجاری خود آن را خریداری می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید؛ در تمامی مجتمع‌های مسکونی و تجاری برای آسایش حال افراد از آسانسور استفاده می‌کنند. اما مسئله‌ای که همواره باعث نگرانی افراد می‌شود؛ قطعی برق و توقف آسانسور در طبقات بالایی است. همین امر باعث شده که افراد به فکر راه‌حلی باشند تا در زمان قطعی برق، انرژی لازم برای کارکردن آسانسور را فراهم کنند.

دستگاه یو پی اس یکی از بهترین و مناسب‌ترین دستگاه‌هایی است که در زمان قطعی برق توانایی برق‌رسانی به وسایل الکتریکی را دارد. یکی از کاربردهای بسیار عالی این دستگاه، استفاده از آن برای آسانسورها است. بسیاری از مجتمع‌های مسکونی و تجاری برای تأمین انرژی برق آسانسورها در زمان قطعی برق، این دستگاه را خریداری می‌کنند.

ازآنجایی‌که دستگاه یو پی اس انواع مختلفی دارد؛ معمولاً خریداران با این سؤال مواجه می‌شوند که کدام یو پی اس برای آسانسور گزینه مناسب‌تری است؟ در این مقاله هرآنچه که باید درباره یو پی اس آسانسور بدانید را بیان خواهیم کرد تا با اطلاعات کامل‌تری برای خرید آن اقدام کنید.

یو پی اس برای آسانسور

یو پی اس آسانسور چیست؟

آسانسورها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که در مجتمع‌های مسکونی و تجاری از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید؛ این آسانسورها باانرژی برق کار می‌کنند. پس اگر برق شهری قطع شود؛ آسانسور در جای خود متوقف شده و افراد داخل آن باید تا وصل‌شدن برق در آسانسور بمانند.

مدیران مجتمع‌ها برای جلوگیری از این اتفاق، از دستگاه یو پی اس آسانسور استفاده می‌کنند. این دستگاه باتوجه‌به ساختاری که دارد؛ انرژی برق را در باتری خود ذخیره می‌کند و در زمان موردنیاز به آسانسور می‌رساند.

کاربرد یو پی اس آسانسور

کاربرد یو پی اس یکی از مهم‌ترین موضوعات این حوزه است. افرادی که قصد خرید این دستگاه را برای آسانسور خود دارند؛ معمولاً با این سؤال مواجه می‌شوند که ضرورت استفاده از یو پی اس برای آسانسور چیست؟

مهم‌ترین و برجسته‌ترین کاربرد دستگاه یو پی اس برای آسانسور این است که در زمان قطعی برق شهری، برق ذخیره شده در باتری را به آسانسور می‌رساند تا مشکلی برای افراد پیش نیاید. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که تنها کاربرد یو پی اس برای آسانسور این است؛ اما بهتر است بدانید که این افراد در اشتباه بزرگی به سر می‌برند.

وظیفه دستگاه یو پی اس تنها تأمین انرژی وسایل الکتریکی نیست. این دستگاه به دلیل ساختار منحصربه‌فردی که دارد؛ از وسایل الکتریکی در برابر عوامل مختلفی مانند نوسانات برق و نویزها محافظت می‌کند. قطعات و بردهایی که در آسانسور به‌کاررفته است؛ به کمک دستگاه یو پی اس محافظت شده و مانع از ایجاد آسیب به آنها می‌شود.

یو پی اس یا ژنراتور

یو پی اس یا ژنراتور

مدیران مجتمع‌های مسکونی و تجاری، معمولاً با این سؤال مواجه می‌شوند که برای کارکردن آسانسور در زمان قطعی برق، از بین دستگاه یو پی اس و ژنراتور کدام‌یک را انتخاب کنیم؟

انتخاب بین یو پی اس و ژنراتور آن‌چنان سخت نیست. تنها کافی است که اطلاعات جامعی درباره آنها داشته باشید و سپس بر اساس شرایط خود گزینه مناسب را خریداری کنید.

برق موردنیاز آسانسور سه‌فاز است. یعنی برای اینکه دستگاه یو پی اس در زمان قطعی برق شهری همچنان به فعالیت خود ادامه دهد؛ باید یو پی اس سه‌فاز خریداری شود. البته انتخاب نوع یو پی اس برای آسانسور بستگی به نوع موتور و تابلو فرمان آن دارد. در بعضی از مواقع ممکن است برای تامین انرژی موردنیاز آسانسور، نیاز به یو پی اس ترانس بیس یا همان ترانس دار باشد.

توان یو پی اس ترانس دار برای آسانسور بسته به نوع موتور آن باید بین 20kva الی 40kva باشد. چنین دستگاهی قطعاً هزینه سنگینی برای خریداران به همراه خواهد داشت. به همین دلیل بیشتر افراد برای اینکه آسانسور در زمان قطعی برق به‌صورت دائمی کار کند؛ از ژنراتور استفاده می‌کنند.

البته بهتر است بدانید که از یو پی اس‌های تک‌فاز هم می‌توان برای آسانسورها استفاده کرد؛ اما این نوع از دستگاه‌های یو پی اس فقط برای سیستم بلک اوت (Black out) مناسب هستند. یعنی دستگاه یو پی اس تنها در حدی به آسانسور انرژی می‌رساند که به‌اندازه نیم یا یک طبقه به‌طرف بالا یا پایین حرکت کند و افراد از آسانسور خارج شوند.

یو پی اس مناسب آسانسور برای سیستم بلک اوت، بستگی به موتور آسانسور دارد؛ اما معمولاً یو پی اس 1kva الی 3kva گزینه مناسبی است. البته برای آسانسورهای بزرگ یو پی اس تک‌فاز 5kva هم خریداری می‌شود.

یو پی اس برای آسانسور

برای آسانسور چه نوع ups مناسب است؟

همان‌طور که گفتیم؛ برای آسانسور و ادامه فعالیت آن در هنگام قطعی برق، باید یو پی اس سه‌فاز خریداری شود که طبیعتاً قیمت بالای آن دردسرساز است. اما اگر می‌خواهید برای آسانسور از یو پی اس تک‌فاز برای سیستم بلک اوت استفاده کنید؛ از انواع یو پی اس آسانسور می‌توانید استفاده کنید. اما بهترین UPS آسانسور، مدل یو پی اس لاین اینتراکتیو سینوسی سری k است. این یو پی اس‌ها در توان‌های 1kva الی 3kva گزینه بسیار مناسبی هستند.

همچنین لازم به ذکر است که یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو شبه سینوسی سری D هم گزینه بسیار مناسبی برای آسانسور به‌حساب می‌آیند.

سخن نهایی

آسانسور یکی از وسایل مهم در مجتمع‌های مسکونی و تجاری است. به همین دلیل در زمان قطعی برق نباید از دسترس مردم خارج شود. بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای تأمین انرژی برق آسانسور در زمان قطعی برق شهری، استفاده از یو پی اس است. اما سؤال اینجاست که برای برق اضطراری آسانسور، باید از چه مدلی استفاده کرد.

در این مطلب به طور کامل یو پی اس برای آسانسور را مورد بررسی قرار دادیم تا در هنگام خرید بهترین و مناسب‌ترین مدل را خریداری کنید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه