چرا یو پی اس کار نمی‌کند؟|آموزش عیب یابی یو پی اس در چند مرحله ساده

چرا یو پی اس کار نمی‌کند؟

چرا یو پی اس کار نمی‌کند؟

چرا یو پی اس کار نمی‌کند؟ این سؤال، یکی از پرتکرارترین سؤالاتی است که معمولاً افراد در حوزه یو پی اس مطرح کرده و به دنبال جواب مناسبی برای آن هستند.

دستگاه یو پی اس بهترین و مناسب‌ترین دستگاهی است که در زمان قطعی برق برای ادامه فعالیت وسایل برقی می‌توان از آن استفاده کرد. این دستگاه از اجزای مختلفی ساخته می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها، باتری یو پی اس است. این باتری در زمان وصل بودن برق شهری، انرژی موردنیاز را در خود ذخیره کرده و در مواقع نیاز به وسایل برقی می‌رساند.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که دستگاه یو پی اس هم مانند هر دستگاه دیگری با ایرادات مختلف روبرو می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا دارندگان این وسیله برای تعمیر آن اقدام کنند. البته اگر دلایل کارنکردن یو پی اس را بدانند؛ نگهداری آن برایشان راحت‌تر شده و در زمان خرابی دستگاه، می‌توانند تاحدامکان مشکل آن را رفع کنند.

در این مقاله به طور کامل دلایل کارنکردن دستگاه یو پی اس را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا در زمان خرابی دستگاه، اطلاعات کامل و جامعی درباره آن داشته باشید.

چرا یو پی اس کار نمی‌کند؟ عیب یابی ups

چرا یو پی اس روشن نمی‌شود؟

یکی از مشکلاتی که دارندگان دستگاه یو پی اس ممکن است با آن مواجه شوند؛ روشن‌نشدن دستگاه است. یعنی هنگامی که می‌خواهند از دستگاه استفاده کنند؛ اصلا دستگاه روشن نمی‌شود. علت روشن‌نشدن یو پی اس دلایل مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وصل نبودن کابل دستگاه یو پی اس به برق
  • ممکن است کابل پاور یا همان دوشاخه دستگاه قطع شده باشد.
  • ممکن است دستگاه یو پی اس یا یکی از قطعات آن مانند ریکتیفایر، شارژر، اینورتر و… آسیب‌دیده باشد.
  • ممکن است جریان برق متوقف شده باشد.
  • شاید ولتاژ برق خیلی پایین آمده باشد یا کاملاً قطع شده باشد.
  • یک سری از یو پی اس‌ها برای اینکه روشن شوند؛ باید هم ولتاژ DC و هم ولتاژ AC به آن برسد. به همین دلیل ممکن است روشن‌نشدن آنها به دلیل خراب بودن باتری باشد.

چرا دستگاه یو پی اس خروجی نمی‌دهد؟

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است دستگاه یو پی اس با آن روبرو شود این است که دستگاه خروجی نمی‌دهد. اما سؤال اینجاست که چه دلایلی باعث می‌شود تا دستگاه یو پی اس خروجی ندهد؟ در ادامه مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند یو پی اس خروجی ندهد را بیان می‌کنیم.

  • ممکن است که اینورتر دستگاه یو پی اس مشکل داشته باشد.
  • ممکن است که کانورتر دستگاه خراب شده باشد.
  • ممکن است که رله خروجی آن با مشکل مواجه شده باشد. در این حالت رله خروجی وصل نخواهد کرد و دستگاه خروجی نخواهد داشت.

مشکلات و خطاهای یو پی اس‌ها متنوع هستند و افراد باید تاحدامکان با آنها آشنایی داشته باشند و بتوانند آنها را رفع کنند. اهمیت بالای این مسئله باعث شده که بیشتر دارندگان دستگاه یو پی اس، به دنبال آموزش عیب‌یابی یو پی اس و رفع خطاهای آن باشند.

چرا یو پی اس روشن نمی‌شود؟

عیب‌یابی و رفع خطاهای UPS کار راحتی نیست. افراد برای اینکه بتوانند به این مرحله برسند؛ باید دوره‌های مختلفی را بگذرانند تا به تخصص لازم برسند. اما دراین‌بین یک سری آموزش‌های عمومی هستند که افراد می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. این آموزش‌ها به طور کامل در دفترچه راهنماهای دستگاه یو پی اس موجود هستند.

در این دفترچه راهنما، سازنده  این دستگاه تجهیزات برقی به طور کامل درباره ارورها و آلارم‌های آن توضیح داده است. برای مثال در دفترچه ذکر شده که آلارم 34 مربوط به چه چیزهایی می‌شود تا افراد برای رفع آن اقدام کنند. البته بهتر است بدانید که در دفترچه راهنما فقط رفع خطاهای عمومی آموزش داده می‌شود. اگر دستگاه یو پی اس به هر دلیلی بسوزد یا با مشکلات بزرگ مواجه شود؛ باید توسط تکنسین‌ها و یو پی اس کارها تعمیر شود.

چرا یو پی اس کار نمی‌کند

سخن نهایی  در مورد چرا یو پی اس کار نمی‌کند

دستگاه یو پی اس یکی از بهترین و کاربردی‌ترین تکنولوژی‌های حال حاضر است که در زمان قطعی برق، انرژی لازم را برای ادامه فعالیت وسایل الکترونیکی را فراهم می‌کند. البته لازم است بدانید که این دستگاه هم مانند دستگاه‌های دیگر با مشکل مواجه می‌شود. پس باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید و بدانید که چرا یو پی اس کار نمی‌کند؟

در این مقاله به طور کامل مشکلات و خطاهای یو پی اس‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و راه‌های رفع خطاهای UPS را هم بیان کردیم. اگر همچنان درباره علت روشن‌نشدن یو پی اس سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه