ضرورت استفاده از یوپی‌اس در کلینیک زیبایی چیست؟

یوپی‌اس در کلینیک زیبایی

ضرورت استفاده از یوپی‌اس در کلینیک زیبایی

کلینیک‌های زیبایی به دلیل داشتن انواع دستگاه‌های الکتریکی، مخصوصاً لیزرهای مختلف، نیاز شدیدی به استفاده از دستگاه‌های یوپی‌اس دارند. استفاده از یوپی‌اس برای دستگاه لیزر، به دلیل خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد؛ بسیار مهم و حیاتی است. 

امروزه یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های حوزه پزشکی، کلینیک‌های زیبایی هستند و افراد برای استفاده از خدمات این مراکز، حاضر هستند که هزینه زیادی را پرداخت کنند. کلینیک‌های زیبایی هم برای اینکه مشتریان خود را راضی نگه دارند؛ از بهترین و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنند.

تجهیزاتی که در کلینیک‌های زیبایی بسیار از آن استفاده می‌کنند؛ لیزرها هستند. استفاده از یوپی‌اس برای دستگاه لیزر یکی از راه‌های رسیدگی به این دستگاه مهم است.

یوپی‌اس برای دستگاه لیزر ازآن‌جهت مهم است که در هر شرایطی باعث می‌شود که لیزر بهترین عملکرد خود را داشته باشد و حتی در هنگام قطعی برق هم به کار خود ادامه دهد.

در این مقاله به طور کامل ضرورت استفاده از یوپی‌اس در کلینیک زیبایی را بیان می‌کنیم و همچنین یوپی‌اس برای دستگاه لیزر به همراه قیمت یوپی‌اس برای دستگاه لیزر را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

یوپی‌اس در کلینیک زیبایی

یوپی‌اس چیست

قبل از هر چیزی بهتر است با دستگاه یوپی‌اس بیشتر آشنا شوید. دستگاه یوپی‌اس (UPS) به معنی منبع تغذیه بدون وقفه است. یک منبع تغذیه الکترونیکی که کار اصلی آن تأمین انرژی لازم برای دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیکی در مواقع ضروری است.

همچنین با تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف می‌شود.

مراکز بزرگ صنعتی و هرجایی که از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ معمولاً باید یک منبع تغذیه برق داشته باشند تا در هنگام قطعی برق و یا ایجاد مشکل برای برق اصلی، این منبع تغذیه برق لازم را به دستگاه‌ها برساند.

دستگاه یوپی‌اس این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. به همین دلیل است که در کلینیک‌های زیبایی از یوپی‌اس برای دستگاه لیزر و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

انواع یوپی‌اس

دستگاه‌های یوپی‌اس دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. کسانی که کلینیک زیبایی دارند و قصد دارند که از یوپی‌اس برای دستگاه لیزر استفاده کنند؛ باید انواع این یوپی‌اس‌ها را بشناسند تا بتوانند در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشند. 

به‌طورکلی دستگاه‌های یوپی‌اس به دو شکل طراحی و به بازار عرضه می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • یوپی‌اس ترانس دار (دارای ترانس ایزوله خروجی)
  • یوپی‌اس ترانس لس (بدون ترانس ایزوله خروجی)

یوپی‌اس ترانس دار به‌نوعی از یوپی‌اس‌ها گفته می‌شود که برای افزایش ظرفیت تحمل کوتاه‌مدت جریان مدار، از یک ترانس استفاده می‌کنند.

از این نوع دستگاه معمولاً زمانی استفاده می‌شود که قصد دارند چند دستگاه را به طور هم‌زمان روشن کنند؛ چون با این کار جریان ناگهانی زیادی به مدار اعمال می‌شود. به این نوع ترانس یوپی‌اس اصطلاحاً ترانس ایزوله هم می‌گویند.

اما یوپی‌اس ترانس لس به‌نوعی از یوپی‌اس گفته می‌شود که به‌جای ترانس از مدارهای الکترونیکی در طراحی آن استفاده شده است. استفاده از مدار الکترونیکی در این نوع از دستگاه باعث شده که از درجه پایداری کمتری نسبت به نوع ترانس دار در بارهای لحظه ای شدید برخوردار باشند.

انواع لیزرهای پزشکی

لیزرها را معمولاً در دودسته توان بالا و توان پایین تولید می‌کنند که در کلینیک‌ها کارهای مشتریان را باتوجه‌به توان لیزر انجام می‌دهند. به طور کلی در کلینیک‌های پزشکی از لیزرها مختلفی استفاده می‌شوند که هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی را دارند.

یوپی‌اس برای دستگاه لیزر باید متناسب با آن دستگاه باشد. پس بهتر است قبل از انتخاب یوپی‌اس برای دستگاه لیزر، ابتدا با انواع لیزرهای کلینیک زیبایی آشنا شوید.

لیزر پوست در کلینیک‌های زیبایی ابزار مدرن و جدیدی هستند که با استفاده از پرتوهای نور و طول موج متناسب، باعث رفع مشکلات و ضایعات پوستی می‌شود و همچنین تأثیر بسیار زیادی در جوان‌سازی و رفع موهای زائد دارند. کاربردهای زیاد و فوق‌العاده لیزر پوست باعث شده افراد زیادی از آنها استفاده کنند.

از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لیزرهای پوست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

یوپی‌اس در کلینیک زیبایی

لیزر الکساندرایت (لیزر Alex)

یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین لیزر پوست، الکساندرایت است که آن را با اسم لیزر Alex هم می‌شناسند. معمولاً در تمام کلینیک‌های زیبایی از این لیزر استفاده می‌کنند. این لیزر پوست، توانایی فوق‌العاده‌ای در رفع موهای زائد پوست و درمان پیگمانته و عروقی دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای لیزر الکساندرایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درمان آسیب‌های پوستی
  • درمان قارچ ناخن
  • درمان کک‌ومک
  • رفع لکه‌های پوست
  • رفع ضایعات اپیدرمال رنگ‌دانه

این‌ها فقط تعداد کوچکی از کاربردهای لیزر الکساندرایت است. استفاده زیاد این لیزر باعث شده که دستگاه یوپی‌اس برای لیزر از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

لیزر دایود 

یکی از کارآمدترین منابع نوری که تاکنون ساخته شده است؛ لیزر دایود است. ساخت لیزر دایود یک تحول بسیار بزرگ در بین سیستم‌های رفع موهای زائد بر پایه نور بود. با استفاده از لیزر دایود، رفع موهای زائد با طول موج 800 یا 810 نانومتر و به‌صورت پالسی انجام می‌گیرد.

همچنین بهتر است بدانید که درگذشته بسیاری از کلینیک‌ها بر اساس شات لیزر هزینه لیزر کردن موهای زائد را محاسبه می‌کردند اما امروزه بر اساس ناحیه حساب می‌شود.

از این لیزر هم معمولاً به‌صورت مداوم در کلینیک‌ها استفاده می‌شود و نباید در هنگام کار برق آن قطع شود؛ پس یوپی‌اس برای لیزر دایود از ملزومات کلینیک زیبایی است.

لیزر YAG

لیزر YAG یکی دیگر از لیزرهای پرکاربرد در کلینیک زیبایی که در درمان برخی از مشکلات پوستی و همچنین کنترل بسیاری از آنها مورداستفاده قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌تری کاربردهای لیزر YAG می‌توان به درمان واریس، مشکلات مربوط به عروق در صورت و پا، رفع لکه‌های مربوط به پیری و رفع دائمی موهای زائد اشاره کرد. 

استفاده از دستگاه یوپی‌اس برای لیزر YAG به دلیل استفاده زیاد این لیزر در کلینیک بسیار مهم است و نباید در هنگام کار بر اثر قطعی برق این دستگاه از کار بیفتد.

انواع یوپی‌اس برای لیزر

همان‌طور که گفتیم؛ یوپی‌اس دستگاه تأمین‌کننده بدون وقفه انرژی برق است که دستگاه‌های الکتریکی در صورت قطعی برق با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری این دستگاه، می‌توانند بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند. به همین دلیل است که وجود دستگاه یوپی‌اس برای لیزر اهمیت زیادی دارد.

یوپی‌اس لیزر هم مانند سایر یوپی‌اس‌ها تأمین‌کننده برق است بدون اینکه وقفه کوتاهی در آن ایجاد شود. اما یوپی‌اس لیزر دارای انواع مختلفی است که برای استفاده از آنها برای لیزرهای کلینیک زیبایی باید اطلاعات خوبی درباره آنها داشته باشید. 

به طور کلی یوپی ‌اس لیزر در سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

یوپی‌اس‌های لیزر آنلاین

یوپی‌اس آنلاین برای ذخیره انرژی برق در باتری، جریان ورودی که به‌صورت متناوب است را به جریان انرژی مستقیم تبدیل می‌کند. انرژی مستقیمی که به دستگاه مصرف‌کننده وارد می‌شود؛ فاقد هرگونه نویز و نوسانی است. همین امر باعث می‌شود که عملکرد تجهیزات الکتریکی در هنگام استفاده از انرژی ذخیره شده دستگاه یوپی‌اس پایین نیاید.

معمولاً از این نوع یوپی‌اس برای لیزر در کلینیک زیبایی استفاده می‌کنند و بهترین کارایی را هم برای تجهیزات آن به دنبال دارد.

یوپی‌اس در کلینیک زیبایی

یوپی‌اس‌های لیزر آفلاین

در یوپی‌اس‌های لیزر آفلاین هنگامی که جریان برق قطع می‌شود؛ سریعاً به‌عنوان منبع جایگزین وارد عمل شده و برق لازم برای ادامه عملکرد تجهیزات را فراهم می‌کند. یوپی‌اس لیزر آفلاین در شرایط عادی به طور مداوم شارژر باتری‌ها کار می‌کند تا برای مواقع لزوم آماده باشند.

یوپی‌اس لیزر لاین اینتراکتیو

این یوپی‌اس تقریباً عملکردی مشابه با یوپی‌اس آفلاین دارد با این تفاوت که در یوپی‌اس لاین اینتراکتیو امکان تنظیم ولتاژ وجود دارد. این ویژگی باعث شده که عملکرد بهتری نسبت به یوپی‌اس‌های آفلاین داشته باشند. دو نوع از متداول‌ترین سیستم‌های یوپی‌اس لاین اینتراکتیو مجهز به ترانس BUCK/BOOS و ترانس Ferrorvesonat هستند.

سیستم این نوع یوپی‌اس در کاهش هزینه‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد و همچنین عمر مفید باتری آن در مقایسه با یوپی‌اس آفلاین بیشتر است.

یوپی‌اس مناسب لیزر

همان‌طور که می‌دانید؛ یوپی‌اس برای دستگاه لیزر بسیار حیاتی است و همچنین این دستگاه دارای انواع مختلفی است؛ بنابراین شما خرید یوپی‌اس برای لیزر را باید بادقت بالایی انجام دهید و به مشخصات و ویژگی‌های آن توجه کنید. برای این کار باید یک سری فاکتورها را در نظر بگیرید و در هنگام خرید علاوه بر قیمت یوپی‌اس برای لیزر، به آنها دقت کنید.

مهم‌ترین پارامترهای اصلی که باید برای خرید دستگاه یوپی‌اس مخصوص لیزر در کلینیک زیبایی به آنها توجه کرد؛ عبارت‌اند از:

اعوجاج یا همان THD

اعوجاج هارمونیک کل یا THD یک پارامتر کیفی است که هرچه میزان آن کمتر باشد، شکل موج سینوسی دارای کیفیت بالاتری بوده و هرچه این موج دارای کیفیت بهتری باشد؛ دستگاه یوپی‌اس برای لیزر قادر خواهد بود که سیگنال‌ها را با بهترین کیفیت انتقال دهد.

زمان سوئیچ

زمان سوئیچ به فاصله زمانی بین سوئیچ از برق شهری به باتری و از باتری به برق شهری می‌گویند. هرچه این زمان بیشتر باشد؛ احتمال اینکه کامپیوتر یا وسیله الکتریکی در زمان سوئیچ ریست شود بیشتر است.

پس دستگاه یوپی‌اس برای لیزر، باید زمان سوئیچ بسیار کمی داشته باشد یعنی این زمان باید صفر باشد که فقط در دستگاه‌های یوپی‌اس لیزر آنلاین این قابلیت وجود دارد.

زمان پشتیبانی

زمان پشتیبانی، به مدت‌زمان موردنیاز برای پشتیبانی از باتری در زمان قطع شدن برق شهر گفته می‌شود. مدت‌زمان پشتیبانی بستگی به آمپرساعت باتری دارد و با کم‌وزیاد کردن آن می‌توان آن را تنظیم کرد.

یوپی‌اس باید قابلیت این را داشته باشد که در کمترین زمان ممکن شارژ شود. اما بعضی از یوپی‌اس‌ها دارای محدودیت شارژ هستند و در مدت‌زمان بیشتری شارژ می‌شوند.

نویز شنیداری

زمانی که دستگاه یوپی‌اس روشن است در اثر صدای ترانس یا فن دستگاه، میزان نویزی ایجاد می‌شود. در بسیاری از مکان‌ها باید از دستگاهی استفاده شود که میزان نویز بسیار پایینی داشته باشد.

حجم و استحکام آن

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم دستگاه یوپی‌اس برای لیزر این است که باید به حجم و وزن آن دقت زیادی شود؛ چون این دستگاه‌ها در وزن‌ها و حجم‌های مختلفی ساخته می‌شوند و شما باید بر اساس مکان استفاده نوع آن را انتخاب کنید. همچنین استحکام دستگاه در مقابل شرایط آب‌وهوایی بسیار مهم است که باید به آن توجه کنید.

مقدار KVA

توان یوپی‌اس با KVA سنجیده می‌شود. همان‌طور که گفتیم؛ برای دستگاه یوپی‌اس برای لیزر باید از نوع آنلاین دابل کانورژن باشد. برای لیزرهای توان بالا یوپی‌اس 10kav و 6kav مناسب است و برای لیزرهای توان پایین مانند دایود، 3kav یا کمتر از آن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

همچنین باید به این نکته دقت کنید که برای بعضی از لیزرها، یوپی‌اس باید علاوه بر آنلاین بودن از نوع ترانس دار باشد

باتری یوپی‌اس‌ها

استفاده از یوپی‌اس‌های باتری داخلی در مقایسه با باتری خارجی مقرون‌به‌صرفه‌تر است چون در یوپی‌اس باتری خارجی شما باید علاوه بر یوپی‌اس باید بانک باتری بر اساس تعداد باتری متناسب یوپی‌اس خود خریداری کنید.

مناسب‌ترین یوپی‌اس برای لیزر کلینیک زیبایی

طبق تمامی ویژگی‌ها و خصوصیاتی که برای یوپی‌اس لیزر بیان کردیم؛ می‌توان گفت: برای کلینیک‌های زیبایی که دارای چندین دستگاه هستند؛ استفاده از یک یوپی‌اس سه‌فاز ورودی به تک‌فاز خروجی یا سه‌فاز ورودی به سه‌فاز خروجی توان بالا مقرون‌به‌صرفه است. یوپی‌اس‌های سری G11 و KR11 شرکت آلفا مناسب لیزر پوست و مو هستند.

لزوم استفاده از یوپی‌اس برای لیزر

در بسیاری از مواقع، ممکن است برق شهری به دلایل مختلف مانند: اختلالات شبکه یا گرمی هوا و مصرف زیاد انرژی قطع شود و برق لازم برای کارکرد تجهیزات پزشکی و لیزرهای کلینیک زیبایی وجود نداشته باشد.

در این شرایط وجود دستگاه یوپی‌اس برای لیزر در کلینیک‌ها بسیار ضروری است تا در هنگام قطعی برق انرژی لازم برای ادامه کار لیزرها را فراهم کند.

یوپی‌اس در کلینیک زیبایی

معایب کارکرد لیزر بدون یوپی‌اس

استفاده از لیزرها بدون یوپی‌اس در کلینیک‌های زیبایی، قطعاً ریسک بزرگی است و با توجه به گران قیمت بودن لیزر ها و بالا بودن قطعات آن، بهترین و مقرون یه صرفه ترین حالت استفاده از سیستم های برق حفاظتی است.

یوپی‌اس به‌نوعی حفاظت لیزر را هم به عهده دارد و مانع از آسیب رسیدن به آن در هنگام قطعی ناگهانی برق می‌شود. چون با قطعی برق شهری یوپی‌اس انرژی لازم برای کارکردن لیزر را فراهم می‌کند. همچنین کارکرد لیزر بدون یوپی‌اس ممکن است خطراتی را هم برای مشتریان به دنبال داشته باشد.

قیمت یوپی‌اس برای دستگاه لیزر

یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه خرید یوپی‌اس، قیمت یوپی‌اس برای دستگاه لیزر است که برای مشتریان بسیار مهم است.

همان‌طور که گفتیم؛ دستگاه‌های یوپی‌اس برای لیزر انواع مختلفی دارد و حجم و وزن آنها هم تعیین‌کننده است و شما باید نسبت به لیزر و یا مکان خود هرکدام از یوپی‌اس‌ها را که مناسب دیدید؛ خریداری کنید.

قیمت یوپی‌اس برای لیزر متغیر است؛ شما باید ابتدا یوپی‌اس موردنیاز خود را انتخاب کنید؛ سپس به دنبال قیمت و خریداری آن باشید. کارشناسان شرکت آلفا با داشتن تخصص و تجربه بالا به شما در این امر کمک خواهند کرد.

سخن نهایی

استفاده از یوپی‌اس برای دستگاه لیزر در کلینیک‌های زیبایی یک امر بسیار مهم و ضروری است. در این مقاله به طور کامل اهمیت و ضرورت استفاده از یوپی‌اس برای دستگاه لیزر را بیان کردیم و هرآنچه که درباره لیزرهای کلینیک زیبایی و پارامترهای مهمی که در خرید دستگاه یوپی‌اس برای لیزرها باید بدانید را ذکر کردیم.

همچنین مناسب‌ترین یوپی‌اس برای لیزر کلینیک زیبایی به همراه قیمت یوپی‌اس برای دستگاه لیزر را شرح دادیم تا خرید خود را به بهترین شکل انجام دهید.

اگر درباره یوپی‌اس برای دستگاه لیزر سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم. 

اینجا کلیک کنید.

باسط رستمی
ارسال دیدگاه